GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAYİDE ENERJİ VERİMLİLİĞİ VE YÖNETİMİ (SEÇ)/KM 331
Dersin Adı: SANAYİDE ENERJİ VERİMLİLİĞİ VE YÖNETİMİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İrfan Ar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~irfan,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  irfanar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematik/fen/mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi kazandırdı.
Mesleki sorumluluk ve etik bilinci kazandırdı.
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırdı
Mühendislik uygulamaların toplumsal ve küresel etkilerinin olacağı bilincini kazandırdı.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türkiye'nin Genel Enerji Durumu, Sanayide Enerji Verimliliğinin Önemi
2. Hafta  Enerji Yönetimi Kavramı, Önemi ve Uygulaması
3. Hafta  Enerji Yönetimi Kavramı, Önemi ve Uygulaması (Devam)
4. Hafta  Sanayide Enerji Verimliliği Çalışmaları, Kazanlarda Enerji Verimliliği
5. Hafta  Sanayide Enerji Verimliliği Çalışmaları, Kazanlarda Enerji Verimliliği (Devam)
6. Hafta  Buhar Sistemlerinde Enerji Verimliliğinin Artırılması
7. Hafta  I. Midterm
8. Hafta  Enerji ve kütle denkliği, İzolasyon
9. Hafta  Fırınlarda Enerji Verimliliğinin Artırılması
10. Hafta  Basınçlı Hava Uygulamalarında Enerji Verimliliğinin Artırılması
11. Hafta  Elektrik Sistemlerinde Enerji Verimliliğinin Artırılması
12. Hafta  Aydınlatmada Enerji Verimliliğinin Artırılması, Kojenerasyon Uygulamaları
13. Hafta  Ekonomik Analiz Yöntemleri
14. Hafta  II. Arasınav
15. Hafta  Sanayide Enerji Verimliliğini Artırıcı Önlemler, Enerji Verimliliği Raporunun Hazırlanması
16. Hafta  Enerji Verimliliği Uygulama Fabrikasına Teknik Gezi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • “Sanayide Enerji Yönetimi Esasları” (4 cilt), Elektrik İşleri Etüd İdaresi Genel Müdürlüğü, Ulusal Enerji Tasarrufu Merkezi, Ocak 1997, Ankara. • Payne, G.A., “Energy Manager’s Handbook”, 2nd Edition, Great Britain, 1980. • Foell, K.W., “Mnagement of Energy/Environment Systems-Methods and Case Studies”, International Institude of Applied Systems Analysis, John Wiley & Sons, 1979. • “Energy Manager’s Workbook”, British Institutes of management and Department of Energy, Great Britain, (1982).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Dersle ilgili staj/uygulama yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
4
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
6
1
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
1
3
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.