GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEKNOLOJİNİN GELİŞİMİ (SEÇ)/KM 388
Dersin Adı: TEKNOLOJİNİN GELİŞİMİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Kırali MÜRTEZAOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kirali@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilim teknoloji ve mühendislik uygulamalarının ilişkilendirilmesi ve geçmiş uygarlıkların bilim, teknoloji ve mühendislik alanlarına katkılarını
tartışarak kimi teknolojik uygulamaların tasarlanmasını sağlayarak geçmiş ile şimdiki ve gelecek teknolojik süreçlere katkılarının irdelenmesi
Amaca yönelik projeler hazırlamak.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilim, teknoloji ve mühendislik kavramlarının ilişkilendirilmesi
2. Hafta  Tarih öncesi çağ ve ilk çağda teknoloji
3. Hafta  Ortaçağ ve yeniçağda teknolojik süreçler
4. Hafta  Uzak doğu Asya uygarlıklarının teknolojik gelişimi
5. Hafta  Orta Asya ve Ortadoğu uygarlıklarının teknolojik gelişimi
6. Hafta  Orta Asya ve Ortadoğu uygarlıklarının teknolojik gelişimi
7. Hafta  Orta Asya ve Ortadoğu uygarlıklarının teknolojik gelişimi
8. Hafta  Yakın çağda teknolojik gelişme ve mühendislik uygulamalarının değerlendirilmesi
9. Hafta  Yakın çağda teknolojik gelişme ve mühendislik uygulamalarının değerlendirilmesi
10. Hafta  Yakın çağda teknolojik gelişme ve mühendislik uygulamalarının değerlendirilmesi
11. Hafta  Seçilmiş konuların öğrenci grupları ile tartışılması
12. Hafta  Seçilmiş konuların öğrenci grupları ile tartışılması
13. Hafta  Seçilmiş konuların öğrenci grupları ile tartışılması
14. Hafta  Sınavlar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Toby E. Huff, “The rise of early modern science: Islam, China, and the West”, Cambridge University Press, 2nd ed, 2003. “An Introduction to the History of Science in Non-Western Traditions”, Editors: R. DeKosky and D. Allchin, History of Science Society Seattle ,2008. B. Bunch and A. Hellemans, “The History of Science and Technology” , Houghton Mifflin Company, Boston, NEW YORK, 2004. M. Iqbal, “Science and Islam”, Greenwood Press, Westport, Connecticut, London, 2007 “Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme”, Editör: B. Ata, Pegem Akademi, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  N/A
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
30
 Ödev
3
15
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
15
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
1
3
 Materyal tasarlama, uygulama
3
1
3
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
82
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.