GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BUHAR SİSTEMLERİ VE ENERJİ VERİMLİLİĞİ (SEÇ)/KM 326
Dersin Adı: BUHAR SİSTEMLERİ VE ENERJİ VERİMLİLİĞİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. İrfan AR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~irfan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  irfanar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırdı.
Mühendislik uygulamaların toplumsal ve küresel etkilerinin olacağı bilincini kazandırdı.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Buhar Sistemlerine Giriş, Enerji Verimliliğinin Önemi, Konu İle İlgili Kavramlar
2. Hafta  Buharın Oluşumu, Özellikleri, Buhar Tablosu
3. Hafta  Isı Transferi, Isı Transferini Engelleyen Faktörler Ve Buharla Dolaylı Isıtma Prosesleri
4. Hafta  Flaş Buhar Oluşumu Ve Flaş Buhar İle Enerji Tasarrufu Uygulamaları
5. Hafta  Buhar Sistemlerinde Bulunan Ekipmanlar Ve Buhar Dağıtım Hatlarının Tasarımı
6. Hafta  Buhar Sistemlerinde Bulunan Ekipmanlar Ve Buhar Dağıtım Hatlarının Tasarımı (devam)
7. Hafta  Buhar Kaçaklarından Kaynaklanan Enerji Kaybı Ve Alınması Gerekli Önlemler
8. Hafta  I. Arasınav
9. Hafta  Kondensatın Uzaklaştırılması, Drenaj Hataları Ve Alınacak Önlemler,
10. Hafta  Kondensat Geri Dönüşü Ve Enerji Tasarrufu Örneği
11. Hafta  Buhar Kapanları; Çeşitleri, Çalışma Prensipleri
12. Hafta  Buhar Kapanları; Çeşitleri, Çalışma Prensipleri (Devam)
13. Hafta  Buhar Kapanlarından Enerji Kaybı
14. Hafta  II. Arasınav
15. Hafta  Buhar Kapanlarının Test Edilmesi Ve Buhar Kapanı Yönetim Sistemi
16. Hafta  Buhar Kullanan Ve Çeşitli Tipte Buhar Kapanları Bulunan Bir İşletmeye Teknik Gezi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • “Efficient Use of Process Steam”, TLV, Co.ltd., 1996 • Dryden, I.G.C. "The Efficient Use of Energy" 2. Ed. Butterworth & Co Ltd., 1982. • "Energy Manager's Workbook", British Institues of Management and the Department of Energy, Great Britain, 1982.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
30
 Ödev
4
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
7
1
7
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
77
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X