GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENERAL CHEMISTRY II/CHEM102
Dersin Adı: GENERAL CHEMISTRY II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
1. Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çözeltiler ve fiziksel özellikleri,çözelti türleri, çözelti derişimi, moleküller arası kuvvetler ve çözünme, çözelti oluşumu ve denge,
2. Hafta  gazların çözünürlüğü, çözeltilerin buhar basınçları, osmatik basınç, donma noktası alçalması, kaynama noktası yükselmesi, elektrolit çözeltiler, kollo
3. Hafta  KİMYASAL KİNETİK: Kimyasal Tepkimelerin Hızı,Tepkime Hızlarının Ölçülmesi,Derişimin Tepkime Hızlarına Etkisi: Hız Yasası,Sıfırıncı Dereceden Tepkimele
4. Hafta  İkinci Dereceden Tepkimeler,Tepkime Kinetiği,Kimyasal Kinetikte Kuramsal Modeller,Sıcaklığın Tepkime Hızına Etkisi,Tepkime Mekanizmaları,Kataliz
5. Hafta  KİMYASAL DENGE,Dinamik Denge,Denge Sabiti Eşitliği,Denge Sabitlerini İçeren Bağıntılar,Denge Sabitinin Büyüklüğü
6. Hafta  Tepkime Oranı İfadesi Q: Net Tepkime Yönünün Belirlenmesi,Dengeye Etki Eden Etkenler: Le Châtelier İlkesi,Denge Hesaplamaları: Bazı Açıklayıcı Örnekle
7. Hafta  ASİTLER-BAZLAR: Arrhenius kuramı,Brønsted–Lowry Asit ve Baz Kuramı,Suyun Kendi Kendine İyonlaşması ve pH Eşeli,Kuvvetli Asitler ve Kuvvetli Bazlar,Zay
8. Hafta  Çok Protonlu Asitler,Asit ve Baz Özelliği Gösteren İyonlar,Molekül Yapısı ve Asit-Baz Davranışı,Lewis Asitleri ve Bazları.
9. Hafta  ASİT BAZ DENGELERİ, Asit-Baz Dengelerinde Ortak İyon Etkisi,Tampon Çözeltiler,Asit-Baz İndikatörleri, Nötürleşme Tepkimeleri ve Titrasyon Eğrileri,Çok
10. Hafta  ÇÖZÜNÜRLÜK VE KOMPLEKS İYON DENGELERİ:Çözünürlük Çarpımı Sabiti,Çözünürlük ve Kçç Arasındaki İlişki,Çözünürlük Dengelerinde Ortak İyon Etkisi,Kçç Kavr
11. Hafta  Ayrımsal Çöktürme,Çözünürlük ve pH,Kompleks İyonlar İçeren Dengeler,Nitel Katyon Analizi.
12. Hafta  İSTEMLİ DEĞİŞME: Entropi ve Gibbs Enerji, İstemlilik: İstemli Değişmenin Anlamı,Entropi Kavramı, Entropinin ve Entropi Değişiminin Belirlenmesi,İsteml
13. Hafta  Standart Gibbs Enerjisi Değişimi ∆Go, Gibbs Enerji Değişimi ve Denge,∆Go ve K’nın sıcaklıkla değişimi, Çiftlenimli Tepkimeler,
14. Hafta  Elektrot Potansiyelleri ve Elektrot Potansiyellerinin Ölçümü, Standart Elektrot Potansiyelleri, E°hücre, ΔG, ve Kd, Ehücre Değerinin Derişime Bağ
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
2
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
4
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
15
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
148
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Bireysel çalışma becerisi.X
9
Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma, yazılı raporları anlama ve sunum becerisi.X
10
Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.X
11
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
12
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
13
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
14
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
15
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgiX
16
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X
17
Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Recai İNAM , Prof.Dr. Gülsen ASMAN , Doç.Dr. Gökhan DEMİREL , Doç.Dr. Yavuz DEDE)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/rinam , https://websitem.gazi.edu.tr/site/gulsena , https://websitem.gazi.edu.tr/site/gdemirel , https://websitem.gazi.edu.tr/site/dede)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (rinam@gazi.edu.tr , gulsena@gazi.edu.tr , gdemirel@gazi.edu.tr , dede@gazi.edu.tr)