GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PHYSICAL CHEMISTRY/CHE244
Dersin Adı: PHYSICAL CHEMISTRY
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu ders öğrencilere gazların kinetik teorisi ve kimyasal reaksiyon kinetiği ile başlayıp, kimyasal denge, faz dengesi ve yüzey kimyası konularında kim

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Fizikokimyanın tanımı, gazların, sıvıların ve katıların özellikleri
2. Hafta  Gazların kinetik teorisi, ideal gazın basıncı, hız dağılımı, ortalama serbest yol, viskozite, termal iletkenlik, moleküler difüzyon sabiti ifadeleri
3. Hafta  Gazların kinetik teorisi, ideal gazın basıncı, hız dağılımı, ortalama serbest yol, viskozite, termal iletkenlik, moleküler difüzyon sabiti ifadeleri
4. Hafta  Gazların kinetik teorisi, ideal gazın basıncı, hız dağılımı, ortalama serbest yol, viskozite, termal iletkenlik, moleküler difüzyon sabiti ifadeleri
5. Hafta  Kimyasal reaksiyon kinetiği, kimyasal reaksiyonlar ve hız ifadelerinin belirlenmesi, reaksiyon mekanizmaları
6. Hafta  Kimyasal reaksiyon kinetiği, kimyasal reaksiyonlar ve hız ifadelerinin belirlenmesi, reaksiyon mekanizmaları
7. Hafta  Kimyasal reaksiyon kinetiği, kimyasal reaksiyonlar ve hız ifadelerinin belirlenmesi, reaksiyon mekanizmaları
8. Hafta   Kimyasal denge
9. Hafta   Kimyasal denge
10. Hafta   Kimyasal denge
11. Hafta  Faz kuralı, faz dengesi, genel denge kriterleri, saf maddelerin faz diyagramı, ideal çözeltiler, iki bileşenli sistemler, basınç- bileşim, sıcaklık-bi
12. Hafta  Faz kuralı, faz dengesi, genel denge kriterleri, saf maddelerin faz diyagramı, ideal çözeltiler, iki bileşenli sistemler, basınç- bileşim, sıcaklık-bi
13. Hafta  Faz kuralı, faz dengesi, genel denge kriterleri, saf maddelerin faz diyagramı, ideal çözeltiler, iki bileşenli sistemler, basınç- bileşim, sıcaklık-bi
14. Hafta  Yüzey kimyasına giriş, yüzeylerin termodinamiği, yüzey gerilimi ve adsorpsiyon, elektrokimya
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
50
 Ödev
5
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
20
40
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Bireysel çalışma becerisi.X
9
Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma, yazılı raporları anlama ve sunum becerisi.X
10
Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.X
11
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
12
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
13
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
14
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
15
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgiX
16
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X
17
Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Nurdan Saraçoğlu , Prof. Dr. Nursel Dilsiz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/nsarac , http://websitem.gazi.edu.tr/site/ndilsiz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nsarac@gazi.edu.tr , ndilsiz@gazi.edu.tr)