GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANALİTİK KİMYA/KIM211
Dersin Adı: ANALİTİK KİMYA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
1. Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Nicel ve nitel analizde analiz yöntemlerinin sınıflandırılması, Analitik kimyada hesaplamalar
2. Hafta  Kimyasal analizde hatalar, Sistematik hatalar, rastgele hatalar.
3. Hafta  Verilerin istatiksel değerlendirilmesi, standart sapma, güven aralığı, varyans ve validasyon.
4. Hafta  Kimyasal denge, sulu çözeltilerde kimyasal denge, asitler ve bazların tanımı, amfiprotik türler, denge tipleri, çözünürlük ve ortak iyon, zayıf asit v
5. Hafta  Kimyasal dengelere elektrolitlerin etkisi, aktiflik katsayıları.
6. Hafta  Karmaşık sistemlerde denge problemleri, sistematik yöntemle çözünürlük hesaplamaları.
7. Hafta  Gravimetrik analiz yöntemleri ve uygulamaları, titrimetrik yöntemler, çöktürme titrimetrisi, Arjentometrik titrasyonlar, standart çözeltiler, volumetr
8. Hafta  Nötralleşme titrasyonlarının ilkeleri, asit baz titrasyonlarında indikatörler, kuvvetli asit-kuvvetli baz titrasyon eğrileri, zayıf asit ve zayıf bazl
9. Hafta  Karmaşık asit ve bazlar için titrasyon eğrileri, kuvvetli ve zayıf asit yada kuvvetli ve zayıf baz karışımlarının titrasyonları,
10. Hafta  Poliprotik asit yada bazlar için titrasyon eğrileri, amfiprotik türlerin pH hesabı.
11. Hafta  Nötralleşmetitrasyonlarının uygulamaları, elementel analiz ve Kjeldahl yöntemi, karbonat ve karışımlarının titrasyonu.
12. Hafta  Kompleksleşme tepkimeleri ve kompleksometriktitrasyonlar, EDTA titrasyonları, su sertliği tayini.
13. Hafta  Analizde elektrokimyasal yöntemler, yükseltgenme-indirgenme tepkimeleri, elektrokimyasal hücreler ve elektrot potansiyelleri, Standart elektrot potan
14. Hafta  Redoks denge sabitleri, Nernst eşitliği, redoks titrasyonları ve redoks indikatörleri,iyodometriktitrasyonlar.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
15
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
115
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Bireysel çalışma becerisi.X
9
Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma, yazılı raporları anlama ve sunum becerisi.X
10
Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.X
11
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
12
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
13
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
14
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
15
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgiX
16
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X
17
Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Recai İNAM , Doç.Dr. Halit ARSLAN , Doç.Dr. Özcan Yalçınkaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/rinam , https://websitem.gazi.edu.tr/site/halit , https://websitem.gazi.edu.tr/site/oyalcinkaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (rinam@gazi.edu.tr , halit@gazi.edu.tr , oyalcinkaya@gazi.edu.tr )