GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MATEMATİK II/MAT102
Dersin Adı: MATEMATİK II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematiğin uygulamada en çok kullanılan seriler, vektörler, çok değişkenli fonksiyonlar, katlı ve eğrisel integraller gibi konularını öğretmek.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Önşart Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Önerilen başka ders yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kutupsal Koordinatlar: Tanımı, eğri çizimleri,alan,yay uzunluğu ve dönel yüzeylerin alanlarının hesabı.
2. Hafta   Diziler:Tanımı, çeşitleri, monoton ve sınırlı diziler, alt dizi, dizilerin yakınsaklığı ve ıraksaklığı.
3. Hafta  Seriler:Tanımı,yakınsaklığı ve ıraksaklığı, pozitif terimli seriler ve yakınsaklık testleri, alternatif seriler, mutlak ve şartlı yakınsaklık, kuvvet
4. Hafta  Seriye Açılımlar: Taylor, Maclaurin ve Binom açılımları, kuvvet serilerinin türev ve integrali, seriler yardımı ile hesaplamalar.
5. Hafta  Vektörler: vektör uzayları, iki ve üç boyutlu uzayda vektörlerin incelenmesi,vektörlerin işlemleri, lineer bağımsızlık ve baz, R3’te doğrular ve
6. Hafta  Çok Değişkenli Fonksiyonlar:Tanımı, tanım bölgesi, grafikleri, iki değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik, kısmi türevler.
7. Hafta  Yüksek mertebeden kısmi türevler, zincir kuralı, kapalı fonksiyonların türevi,tam diferansiyeller.
8. Hafta  I Arasınav
9. Hafta  Kısmi Türevlerin Uygulamaları:Gradyant,divergens ve rotasyon, yönlü türevler,kısmi türevlerin geometrik anlamı,teğet düzlem ve normal doğru denklemler
10. Hafta  İki değişkenli fonksiyonlarda Taylor açılımı,maksimum ve minimumlar,şartlı maksimum ve minumumlar,maksimum – minimum problemleri,bölge dönüşümle
11. Hafta  İki Katlı İntegraller:Tanımı,özellikleri,hesaplanması,bölge dönüşümleri.
12. Hafta  İki Katlı İntegrallerin Uygulamaları: Alan,hacim,kütle,moment hesapları,ağırlık merkezi ve eylemsizlik momentlerinin bulunması.
13. Hafta  II Arasınav
14. Hafta  Üç Katlı İntegraller: Tanımı,özelikleri,hesaplama yöntemleri, bölge dönüşümleri.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ROSE S.L., “Differential Equtions” Blaisdel Publishing Company AYRES Frank, “Diferensiyel Denklemler” Prof. Dr. İrfan Baki YAŞAR, “Uygulamalı Matematik” Gazi Üniversitesi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
25
50
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
1
20
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
151
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.