GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ALETLİ ANALİZ VE LAB. (ÖD)/KIM371
Dersin Adı: ALETLİ ANALİZ VE LAB. (ÖD)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri m
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygul
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
Bireysel çalışma becerisi.
Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma, yazılı raporları anlama ve sunum becerisi.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim, uygulama
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Elektromanyetik ışıma, ışığın dalga ve tanecik özellikleri, spektrometrik yöntemlere giriş, optik cihazların bileşenleri.
2. Hafta  Atomik spektroskopiye giriş, Atomik absorpsiyon(AAS) DENEY-1:Ultraviyole-Görünür Bölge Spektroskopisi (UV-GB) İle Cu-Bi Tayini.
3. Hafta  Atomik floresans(AFS), Atomik emisyon (AES), Atomik kütle ve Atomik X-ışını spektroskopisi. DENEY-2:Alevli Atomik Absorpsiyon (AAS) ile demir(Fe) ta
4. Hafta  Moleküler Spektroskopiye giriş,Ultraviyole-Görünür Bölge(UV-VIS) spektroskopisi ve uygulamaları. DENEY-3: Alev Emisyon Spektroskopi(AES) ile potasyum
5. Hafta  Moleküler Lüminesansspektrometri,fotolüminesans, floresans ve fosforesans spektroskopi, kemilüminesans. DENEY-4: İletkenlik ölçümü ile nötralleşmetit
6. Hafta  Infaredspektrometriye (IR)giriş, IR cihazları, IR uygulamaları DENEY-5:Potansiyometrik yöntemle nötralleşmetitrasyonu
7. Hafta  Turbidimetri, Nefolometri, Raman spektroskopi. DENEY-6:Polarografik- Voltametrik Analiz
8. Hafta  : Nükleer Manyetik Resonans spektroskopi(NMR) DENEY-7:UV-VIS spektroskopisi ile tekli ve ikili bileşenlerin analizi( Cr ve Mn)
9. Hafta  Moleküler kütle spektrometrisi (MS), kütle spektrometresinin nicel uygulamaları. DENEY-8: Gaz Kromatografisi(GC) ile karışımların nicel tayini.
10. Hafta  Spektroskopi ve mikroskopi ile yüzey analizleri. X ışını foto elektron spektroskopisi(X-PES), ESCA, Auger elektron spektroskopisi, Taramalı elektron s
11. Hafta  Elektroanalitikyöntemler( potansiyometri, polarografi, voltammetri, kulaometri), potansiyometrik ve iletkenlik titrasyonları. DENEY-10: Nükleer Manye
12. Hafta  Ayırma yöntemleri ve kromatografik yöntemlere giriş, gaz kromatografi(GC) ve uygulamaları.
13. Hafta  Sıvı kromatografi, Yüksek Performanslı Sıvı Kromatografisi (HPLC)’nin uygulamaları, Elektroforez.
14. Hafta  Termal yöntemler, termogravimetrik analiz(TGA), diferansiyel termal analiz(DTA), DSC.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
10
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Bireysel çalışma becerisi.X
9
Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma, yazılı raporları anlama ve sunum becerisi.X
10
Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.X
11
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
12
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
13
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
14
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
15
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgiX
16
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X
17
Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Recai İNAM , Prof.Dr. Hüseyin ÇELİKKAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/rinam , https://websitem.gazi.edu.tr/site/celikkan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (rinam@gazi.edu.tr , celikkan@gazi.edu.tr)