GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ TASARIMI I (ÖD)/KM451 E
Dersin Adı: KİMYA MÜHENDİSLİĞİ TASARIMI I (ÖD)
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Bekir Zühtü UYSAL; Prof. Dr. İrfan AR; Prof. Dr. Suna BALCI;Prof. Dr. Sena YAŞYERLİ; Doç. Dr. N. Alper TAPAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bzuysal;http://websitem.gazi.edu.tr/site/irfanar; http://websitem.gazi.edu.tr/site/sunabalci; http://websitem.gazi.edu.tr/site/syasyerli; http://websitem.gazi.edu.tr/site/atapan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bzuysal@gazi.edu.tr; irfanar@gazi.edu.tr; sunabalci@gazi.edu.tr;syasyerli@gazi.edu.tr; atapan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kimyasal proseslerin temel ekipmanlarının tasarımında takip edilmesi gereken genel felsefe ve yaklaşım.
Öğrenilmiş mesleki kavramların sentezininin yapılması ve tasarım çalışmalarında uygulanması.
Tasarım problemlerinin formüle edilmesi, çözüm yöntemlerinin belirlenmesi ve uygulanması.
Alternatif seçeneklerin değerlendirilmesi.
Temel ekipmanların detaylı tasarımı, optimum tasarım parametrelerinin belirlenmesi ve maliyet hesaplarının yürütülmesi.
Tasarımda çevre, güvenlik vb. kavramlarının gözönünde bulundurması bilinci.
Mühendislik etik kavramı ve bilinci.
Yaratıcılığın geliştirilmesi. Profesyonel özgüvenin kazanılması.
Takım çalışması yapabilme becerisi.
Yazılı ve sözlü iletişim becerisinin geliştirilmesi.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Proje çalışmaları
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  KM 321, KM 302, KM 341,KM 378
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş, tasarım felsefesi ve stratejisi.
2. Hafta  Sistem yapısı; Bilgi akış yapısı; Tasarım değişkeni seçimi algoritması.
3. Hafta  Maliyet hesapları ve ekonomik tasarım kriterleri.
4. Hafta  Boru hattı tasarımı.
5. Hafta  Boru hattı tasarımı.
6. Hafta  Isı değiştirici tasarımı.
7. Hafta  Isı değiştirici tasarımı.
8. Hafta  Reaktör tasarımı.
9. Hafta  Reaktör tasarımı.
10. Hafta  Reaktör tasarımı.
11. Hafta  Ayırma ünitesi tasarımı.
12. Hafta  Ayırma ünitesi tasarımı.
13. Hafta  Ayırma ünitesi tasarımı.
14. Hafta  Ayırma ünitesi tasarımı.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   - Peters M.S, Timmerhaus K.D., West, R.E. “Plant Design and Economics For Chemical Engineers”, 5th ed., McGraw-Hill, Boston, 2004. - Turton, R., Bailie, R.C., Whiting, W.B., Shaeiwitz, J.A., “Analysis Synthesis and Design of Chemical Processes”, 3rd ed., Prentice Hall, New Jersey, 2009. - Seider.W.D., Seader, J.D., Lewin, D,R., Widago, S., "Product and Process Design Principles", 3rd ed., Wiley, New York, 2010. - Coulson, J.M., Richardson, J.F., Sinnott, R.K., Chemical Engineering Volume & Design, 4th ed., Butterworth-Heinemann, Oxford, 2005. - Rudd, D.F., Watson, C.C., Strategy of Process Engineering, John Wiley and Sons. Inc., New York, 1968 - Douglas, J. M., “Conceptual Design for Chemical Processes”, McGraw-Hill, New York, 1988. - Perry, R.H., Green, D.W., "Perry's Chemical Engineers' Handbook," Seventh ed., McGraw-Hill, New York, 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Proje çalışmaları
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
3
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
4
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
80
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
20
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
2
30
 Okuma Faaliyetleri
15
1
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
15
1
15
 Rapor hazırlama
4
1
4
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
1
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
137
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.