GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROSES KONTROL/KM473E
Dersin Adı: PROSES KONTROL
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Sebahat Erdoğan ,Doç.Dr. Alper Tapan, Doç.Dr. Nezahat Boz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~sebaer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sebaer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Proses dinamiği ve kontrolü ile ilgili temel kavramları vermek
Kontrol sistemlerinde analiz yapabilmek
Kontrol sistemlerinde tasarım yapabilmek
Kontrol edilen prosesin kararlılık analizini yapabilmek





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Proses Kontrol Sistemlerine Giriş Laplace Dönüşümü
2. Hafta  Transfer Fonksiyonları ve Doğrusallaştırma
3. Hafta  Birinci Mertebe Sistemler
4. Hafta  Seri Bağlı Birinci Mertebe Sistemler
5. Hafta  İkinci Mertebe Sistemler, Taşıma Gecikmesi
6. Hafta  İkinci Mertebe Sistemler, Taşıma Gecikmesi
7. Hafta  Kapalı Devre Kontrol Sistemleri
8. Hafta  Basit Sistemlerde Geçiş Tepkisi
9. Hafta  Kapalı Devre Transfer Fonksiyonları
10. Hafta  Kapalı Devre Transfer Fonksiyonları
11. Hafta  Kararlılık Analizi
12. Hafta  Frekans Tepki Yöntemi, Bode Diyagramları
13. Hafta  Frekans Tepki Yöntemi, Bode Diyagramları
14. Hafta  Denetim Sistemlerinin TAsarımı ve Uygulaması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. D.R. Coughanowr, “Process Systems Analysis and Control”, 2nd edition, Mc-Graw Hill,NewYork (1991) (TEXTBOOK) 2. Seborg D.E.,Edgar T.F.,Mellichamp D.A., Doyle F.J.III“Process Dynamics and Control “,3.edition Wiley,NY,2011 3.G. Stephanopoulos, “Chemical Process Control:An Introduction to theory and Practice”,Prentice-Hall (1984)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,sınav,proje,ödev
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
40
 Ödev
2
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
2
5
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
0
0
 Sunum
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
119
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.