GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİFERANSİYEL DENKLEMLER/MAT 213
Dersin Adı: DİFERANSİYEL DENKLEMLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Fatma AYAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fayaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fayaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematiksel düşünme yeteneğini arttırmak.
Matematiğin uygulamalı bilimlerle olan ilgisini ortaya çıkarmak.
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma.
Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
Olayları Diferensiyel Denklemlerle ilişkilendirebilme ve denklemlerin kurulması




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Genel Matematik I,II
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Diferensiyel Denklemlerin Sınıflandırılması, Değişkenlerine ayrılabilen denklemler
2. Hafta  Homojen tipte diferensiyel denklemler
3. Hafta  Tam diferensiyel denklemler ve integral çarpanı
4. Hafta  Lineer denklemler ve Bernoulli denklemi
5. Hafta  Yüksek mertebeden lineer denklemler teorisi ve mertebe indirgeme
6. Hafta  Sabit katsayılı lineer denklemler, homojen sabit katsayılı lineer denklemler
7. Hafta  Homojen olmayan lineer difereansiyel denklemler ,belirsiz katsayılar metodu
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Parametrelerin değişimi yöntemi
10. Hafta  Değişken katsayılı lineer denklemler, Euler Cauchy diferensiyel denklemi
11. Hafta  Laplace dönüşümü ve temel özellikleri
12. Hafta  Laplace dönüşümü ile başlangıç değer problemlerinin çözümleri
13. Hafta  Birinci mertebeden lineer diferansiyel denklem sistemlerinin teorisi
14. Hafta  Lineer sistemlerin çözümü
15. Hafta  Diferansiyel denklemlerin gerçek dünya problemlerine uygulanması
16. Hafta  Final exam
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Ersen Akyıldız, et all, Lectures on differential equations, Matematik Vakfı, Yayın No 1,2000 2)• S.L.Ross(1984), Differential Equations, Wiley and Sons.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
3
8
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
8
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X