GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİMYASAL TEKNOLOJİ/KM471
Dersin Adı: KİMYASAL TEKNOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Atilla MURATHAN, Prof.Dr. İbrahim TÜKENMEZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/murathan, http://websitem.gazi.edu.tr/site/ibrahim.tukenmez
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  murathan@gazi.edu.tr, İbrahim.tukenmez@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kimyasal proseslerin temel prensip ve özelliklerinin kavranması. Öğrencilerin endüstriyel ortama geçişte adaptasyonunun kolaylaştırılması.
Kimyasal proseslerin evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre güvenlik üzerine etkileri ile ortaya çıkan hukuki sorumluluklar







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kimyasal teknolojinin önemi ve esasları.Kimyasal proseslerin evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre güvenlik üzerine etkileri ile ortaya çıkan
2. Hafta  Kimya endüstrisinde su kullanımı ve kazan besleme suyu hazırlanması
3. Hafta  Atık su arıtımı
4. Hafta  Amonyak üretimi
5. Hafta  Nitrik asit üretimi
6. Hafta  Kükürt ve sülfürik asit
7. Hafta  I. ARASINAV. Sülfürik asit
8. Hafta  Gaz yakıtlar. Doğal gazın saflaştırılması. Katı yakıtların gazlaştırılması
9. Hafta  Metandan türetilen kimyasal maddeler
10. Hafta  Etilenden türetilen kimyasal maddeler
11. Hafta  Sıvı ve katı yağlar
12. Hafta  II. ARASINAV. Polimerler
13. Hafta  Polimerizasyon Prosesleri
14. Hafta  Plastikler, katkı maddeleri ve işleme yöntemleri
15. Hafta  Öğrenci proje sunumu
16. Hafta  Öğrenci proje sunumu
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Kent, J.A., "Riegel's handbook of Industrial Chemistry", 9th Edition, Chapman & Hall Book Co., 1992. • Berg, F.J., Jong, W.A., "Introduction to Chemical Process Technology", Delf University Press, Delf, 1983. • Mouljin, J.A., Makkee, M., Van Diepen, A., "Chemical Process Technology", Wiley, 2001. • Shreve, R.N., Brink, J.A., "Chemical Process Industries", McGraw Hill, 1977.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu derste staj/uygulama yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
6
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
114
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X