GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI III (ÖD)/KM482
Dersin Adı: KİMYA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI III (ÖD)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ö. Murat Doğan, Prof. Dr. Atilla Murathan, Prof. Dr. Sebahat Erdoğan, Prof. Dr. Kırali Mürtezaoğlu, Doç. Dr. Muzaffer Balbaşı, Doç. Dr. Meltem Doğan, Doç. Dr Ferda Mutlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mdogan, http://websitem.gazi.edu.tr/site/murathan, http://websitem.gazi.edu.tr/site/sebaer, http://websitem.gazi.edu.tr/site/kirali, http://websitem.gazi.edu.tr/site/mbalbasi, http://websitem.gazi.edu.tr/site/meltem, http:
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mdogan@gazi.edu.tr, murathan@gazi.edu.tr, sebaer@gazi.edu.tr, kirali@gazi.edu.tr, mbalbasi@gazi.edu.tr, meltem@gazi.edu.tr, fmutlu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pilot ölçekli ayırma işlemleri ve proses kontrol cihazlarının temel çalışma prensiplerinin gözden geçirilmesi.
bizzat bu cihazları kullanarak deney yapılması.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok. Bu laboratuvara temel oluşturan dersler (önceden alınması tavsiye edilen); Kütle Aktarımı I, Kütle Aktarımı II,Proses Kontrol.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu laboratuvara temel oluşturan dersler (önceden alınması tavsiye edilen); Kütle Aktarımı I, Kütle Aktarımı II,Proses Kontrol.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Proses Kontrol Deneyi (Basınç Kontrolu veya Sıcaklık Kontrolu)
2. Hafta  Proses Kontrol Deneyi (Basınç Kontrolu veya Sıcaklık Kontrolu)
3. Hafta  İyon Deneyi (Kesikli Distilasyon veya Sürekli Distilasyon)
4. Hafta  İyon Deneyi (Kesikli Distilasyon veya Sürekli Distilasyon)
5. Hafta  Gaz Absorpsiyonu veya İyon Değişimi
6. Hafta  Gaz Absorpsiyonu veya İyon Değişimi
7. Hafta  Döner Kurutucu veya Püskürtmeli Kurutucu
8. Hafta  Döner Kurutucu veya Püskürtmeli Kurutucu
9. Hafta  Boyut Küçültme ve Elek Analizi
10. Hafta  Boyut Küçültme ve Elek Analizi
11. Hafta  Dönem Deneyi
12. Hafta  Dönem Deneyi
13. Hafta  Dönem Deneyi
14. Hafta  Dönem Deneyi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tüm kütüphane ve Web imkanları, ve bazı temel husuları içeren deney föyleri.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
5
35
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
5
15
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
1
15
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
3
45
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
5
1
5
 Rapor hazırlama
6
2
12
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
2
2
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X