GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I/TAR-101
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı İmparatorluğunun paylaşılması tasarıları. Paris Barış Konferansı,İzmir’in işgali,Memleketin iç durumu ve azınlıklar Çerkez Ethem Olay








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Uzaktan Eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tarihin tanımı
2. Hafta  İnkılâp, darbe, isyan, ihtilal, evrim kavramlarının örneklerle açıklanması
3. Hafta  Türk İnkılâbı, Fransız İnkılâbı (Rönesans, Reform, Hümanizm)
4. Hafta  Sanayi İnkılâbı
5. Hafta  Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bağımsızlık savaşı
6. Hafta  Atatürk ve Cumhuriyet Devletinin Kuruluşu
7. Hafta   Ara Sınav
8. Hafta  Halkçılık, Milliyetçilik, kavramlarının açıklanması
9. Hafta  Devletçilik, Cumhuriyetçilik kavramlarının açıklanması
10. Hafta  İnkılapçılık Laiklik kavramlarının açıklanması
11. Hafta   Eğitim alanında yapılan inkılaplar
12. Hafta   Hukuk alanında yapılan inkılaplar
13. Hafta  Sosyal alanında yapılan inkılaplar
14. Hafta  Siyasal alanında yapılan inkılaplar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  R. Turan, M. Safran, M. Şahin, S. Yalçın, “Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi”, Ankara, 2001. Y. Akyüz, U. Kocatürk, G. Bozkurt, İ. Güneş, E. Aybars, N. Çağan, M. Ergun, C. Bili, “Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi”, Ankara, 1989.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
1
25
25
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
73
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.