GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
INDUSTRIAL ENGINEERING DESIGN II (SE)/IE412
Dersin Adı: INDUSTRIAL ENGINEERING DESIGN II (SE)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  English
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering
An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data
An ability to design a system, component, or process to meet desired need
An ability to function on multi-disciplinary teams
An ability to identify, formulate, and solve engineering problems
An understanding of professional and ethical responsibility
An ability for effective written and oral communication in Turkish and English
The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global and societal context
An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Application
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
2. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
3. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
4. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
5. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
6. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
7. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
8. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
9. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
10. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
11. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
12. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
13. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
14. Hafta  Field survey, literature review, weekly meeting
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
100
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
8
2
16
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
12
5
60
 Rapor hazırlama
6
5
30
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
210
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Academic Staff)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://mf-em.gazi.edu.tr/posts/view/title/akademik-kadro-4542)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (endbol@gazi.edu.tr)