GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEKNOLOJİ YÖNETİMİ/ENM363
Dersin Adı: TEKNOLOJİ YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  TANIM VE KAVRAMLAR: Küreselleşme, Teknoloji, Teknoloji Yönetimi, Ar-Ge, Yenilik (İnovasyon), Teknoloji Transferi, vs.
2. Hafta  TANIM VE KAVRAMLAR: Çekirdek Yetkinlik, Proje Yönetimi, Bilgi Yönetimi, Teknoloji Öngörüsü, Ürün Yaşam Döngüsü, vs.
3. Hafta  EDİNİM: Kurum İçi Edinim (Ar-Ge), Ar-Ge Süreçleri, Kurum Dışı Teknoloji Edinimi, Kurum Dışı Edinim Süreçleri
4. Hafta  KULLANIM: Ticarileştirme/Pazarlama, Pazarlama Süreçleri, Teknoloji Transferi, Teknolojik Yararlanım, Yararlanım Süreçleri
5. Hafta  TANIMLAMA: Tanım, Tanımlama Süreçleri
6. Hafta  ÖĞRENME: Tanım, Öğrenme Süreçleri
7. Hafta  KORUMA VE SEÇME: Koruma Tanımı, Koruma Süreçleri, Seçme Tanımı, Seçme Süreçleri
8. Hafta  PATENT ANALİZİ: Neden ve Niçin Kullanılır? Süreç PORTFÖY ANALİZİ: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç
9. Hafta  TEKNOLOJİ YOL HARİTASI: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç S- EĞRİSİ: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç
10. Hafta  AŞAMA-GEÇİT: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç DEĞER ANALİZİ: Nerede ve Niçin Kullanılır? Süreç
11. Hafta  YENİLİK YÖNETİMİ: Yenilik Kavramı/ Önemi, Yenilik Çeşitleri
12. Hafta  YENİLİK YÖNETİMİ: Yeniliğin Etkileri, Yeniliğe Engel olan faktörler
13. Hafta  YENİLİK YÖNETİMİ: Yeniliğin Ölçülmesi, Yenilik İstatistikleri
14. Hafta  ULUSAL YENİLİK SİSTEMLERİ: Kavram, amaçlar, üniversite-sanayi işbirliği, teknopark, kuluçkalık
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Mehmet Kabak)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/mkabak)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mkabak@gazi.edu.tr)