GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SÜREÇ YÖNETİMİ/ENM324
Dersin Adı: SÜREÇ YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İŞ ETÜDÜ ve VERİ SAPTAMA: İş etüdünün tanımı ve önemi, verimliliği artırmanın dolaysız yolları, iş etüdü teknikleri ve birbiri ile ilişkileri, iş etü
2. Hafta  AKIŞ ORGANİZASYONU ve METOD ETÜDÜ: İnsan ve üretim aracına ilişkin akış türleri, gerçek ve öngörülen zamanların saptanma yöntemleri ve sembollerle gösterilmeleri, metod etüdüne giriş ve işlerin seçimi, kaydetme, inceleme, geliştirme, malzeme akımı ve manipülasyonu, yerleştirme düzeninin geliştiril
3. Hafta  METOD ETÜDÜ ve İŞ ÖLÇÜMÜ: İşyerinde işçilerin hareketleri, iş yeri düzeni, işçi ve malzeme hareketleri, ip diyagramı, işçi iş akımı şeması, çoklu etkinlik şeması, gezi şeması, tanımlamak yerleştirmek ve devam ettirmek, iş ölçümünün tanımı, iş ölçümünün amacı, iş ölçümünün yararları, dolaylı ve dola
4. Hafta  ZAMAN ETÜDÜ: Zaman etüdü nedir, zaman etüdü araçları, zaman etüdü formları, işin seçimi ve ölçülmesi, zaman etüdünün aşamaları, bilgilerin toplanması ve kaydedilmesi, nitelikli işçi, ortalama işçi, performans tespiti, kişisel dinlenme paylarının belirlenmesi, dağılım zamanı paylarının belirlenmesi
5. Hafta  ÖNCEDEN SAPTANMIŞ ZAMAN SİSTEMLERİ: Önceden belirlenmiş zamanların iş etüdündeki tanımı ve anlamı, MTM yöntemi ve uygulama alanları, MTM uygulamaları
6. Hafta  İŞ ÖRNEKLEMESİ ve GRUP ÇALIŞMASI: Örneklemeye ilişkin genel bilgi, güvenlik düzeyinin saptanması, örnek büyüklüğünün saptanması, iş örneklemesi formları, rasgele gözlemlerin yapılması, gözlem sonuçlarının formlara işlenmesi ve verilerin değerlendirilmesi, nomogram kullanımı ve yeterlilik testi, gr
7. Hafta  İŞ ANALİZİ ve KULLANIM ALANLARI: İş analizinin tanımı, amacı, tarihsel gelişimi, dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi, kullanım alanları; ücretlendirme, organizasyon ve işgücü planlaması, personel seçme ve yerleştirme
8. Hafta  İŞ ANALİZİ SÜRECİ ve BİLGİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ: İş analizi süreci, iş analizi hazırlık çalışması, iş analizi bilgilerinin toplanması, İş analizinde bilgi toplama yöntemleri; anket yöntemi, gözlem yöntemi, görüşme yöntemi, günlük tutma, fonksiyonel iş analizi. İş analizi bilgilerinin uygulanması, i
9. Hafta  İŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ ve AŞAMALARI: İş değerlendirmenin tanımı, iş değerlendirme amaç ve ilkeleri, iş değerlendirmenin ücretlendirme sürecindeki yeri ve önemi, iş değerlendirme süreci ve aşamaları; iş analizi verileri, faktör ve kapsam belirleme, yöntem seçimi, uygulama, ücret yapısının tasarlanm
10. Hafta  İŞ DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ: Analitik olmayan yöntemler, sıralama yöntemi, sınıflandırma yöntemi, analitik olmayan yöntemlerin yararları ve sakıncalar
11. Hafta  FAKTÖR KARŞILAŞTIRMA YÖNTEMİ: Faktör karşılaştırma yönteminde faktörlerin seçilmesi ve tanımlanması, kilit işlerin seçilmesi, faktörlere göre anahtar
12. Hafta  Proje Sunumları
13. Hafta  Proje Sunumları
14. Hafta  Proje Sunumları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
1
3
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
4
2
8
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
1
4
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
113
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Mustafa Kurt; Prof.Dr. Metin DAĞDEVİREN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/mkurt; https://websitem.gazi.edu.tr/site/metindag)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mkurt@gazi.edu.tr;metindag@gazi.edu.tr)