GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS/ADS-202
Dersin Adı: ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İş analizi sürecinin tüm ayrıntılarını öğrenmek
Görev tanımları ve iş akışlarının nasıl yapılacağını öğrenmek
Analitik ve Analitik olmayan iş değerlendirme yöntemlerini öğrenmek
İş değerlendirme çalışmalarının sonuçları ve nerelerde kullanılabileceği hakkında bilgi sahibi olmak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  iş analizinin tanımı, gelişimi, kullanım alanları: ücretlendirme, organizasyon ve işgücü planlaması, personel seçme ve yerleştirme
2. Hafta  İş analizi süreci, iş analizi hazırlık çalışması, iş analizi bilgilerinin toplanması.
3. Hafta  İş analizinde bilgi toplama yöntemleri: anket yöntemi, gözlem yöntemi, görüşme yöntemi, günlük tutma, fonksiyonel iş analizi
4. Hafta  İş analizi bilgilerinin uygulanması, iş analizinin yürütülmesinde dikkat edilecek hususlar ve örnek iş analizi uygulamaları.
5. Hafta   İş değerlendirmenin tanımı, iş değerlendirme amaç ve ilkeleri, iş değerlendirmenin ücretlendirme sürecindeki yeri ve önemi
6. Hafta  İş değerlendirme süreci ve aşamaları: iş analizi verileri, faktör ve kapsam belirleme, yöntem seçimi, uygulama, ücret yapısının tasarlanması.
7. Hafta  İş değerlendirme yöntemleri, analitik olmayan yöntemler, sıralama yöntemi, sınıflandırma yöntemi, analitik olmayan yöntemlerin yararları ve sakıncalar
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Analitik yöntemler, puanlama yöntemi, faktör ve alt faktörlerin belirlenmesi, faktör derecelerinin saptanması, minimum ağırlıklama
10. Hafta  İş değerlendirme sonuçlarının ücret yönetiminde kullanılması, kuruluşa ait ücret doğru veya eğrisinin çizilmesi, ücret braketlerinin düzenlenmesi
11. Hafta  Öğrenci sunumları
12. Hafta  Öğrenci sunumları
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
25
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr.Gör. Aylin ADEM)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/aylinadem)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aylinadem@gazi.edu.tr)