GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Power Electronics II/EEE432
Dersin Adı: Power Electronics II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Anahtarlama yöntemleri ile güç kontrol kavramını anlar.
Yüksek frekanslı güç dönüştürücü devrelerinde kullanılan yarıiletkenlerin çalışma ilkelerini anlar.
Yüksek frekanslı güç dönüştürücü devrelerinde kullanılan yarıiletkenlerle ilgili temel hesaplamaları yapabilir.
Yüksek anahtarlama frekansında çalışan temel DA-DA dönüştürücü topolojilerini tanır ve analiz edebilir.
Yüksek frekanslı güç elektroniğinde kullanılan manyetik elemanları tanır ve temel düzeyde tasarımlarını yapabilir.
Güç elektroniği devrelerinde kullanılan koruma ve sınırlama devrelerini tanır ve onlarla ilgili temel hesaplamaları yapabilir.
DA-AA eviricilerin çalışma ilkesini ve darbe genişlik modülasyonu kavramını bilir ve kullanır.
Gereksinimler doğrultusunda DA-DA devre tasarımı yapabilir ve gerçekçi koşulları gözeterek yarıiletken seçimini gerçekleştirebilir.
Güç elektroniği devrelerinin benzetimini yapabilir.
Deney tanıtım formunu izleyerek deneyleri gerçekleştirebilir; deneylerde elde edilen sonuçları analiz edebilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  DA-DA dönüştürücülerin temel ilkeleri
2. Hafta  Düşüren DA-DA Dönüştürücü: Çalışma ilkeleri ve süzgeç tasarımı
3. Hafta  Yükselten, Düşüren-Yükselten, Cuk ve DA-DA Dönüştürücüler.
4. Hafta  Darbe Genişlik Modülasyonu kavramı ve uygulanması
5. Hafta  DA-DA dönüştürücüleri sürekli ve kesikli çalışma sınırları
6. Hafta  Yalıtımlı DA-DA dönüştürücü devrelerine genel bakış
7. Hafta  İleri tip DA-DA dönüştürücü
8. Hafta  Flyback DA-DA dönüştürücü
9. Hafta  Yarı köprü ve tam köprü DA-DA dönüştürücü
10. Hafta  Bastırıcı devreler
11. Hafta  Soğutucu devreler
12. Hafta  Eviricilerin çalışma ilkesi ve sinüzoidal darbe genişlik modülasyonu
13. Hafta  Tek fazlı eviriciler
14. Hafta  Üç fazlı eviriciler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
35
 Ödev
3
5
 Uygulama
6
25
 Projeler
1
15
 Pratik
0
0
 Quiz
4
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. M. Timur AYDEMİR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/~aydemirmt)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aydemirmt@gazi.edu.tr)