GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Microwave Techniques I/EEE451
Dersin Adı: Microwave Techniques I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İletim hatları ve dalga kılavuzları ile ilgili temel konuların kavrar.
Pasif mikrodalga devre elemanları ve empedans uyumlandırma devrelerinin tasarımını ve analizlerini yapılabilir.
İletim hatlarında SMITH Chart ile problemleri çözebilir
Mikrodalga devre ve sistemleri içeren problemleri çözebilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  GİRİŞ: Elektromanyetik dalga teorisinin kısa tekrarı; Maxwell denklemleri, sınır koşulları, Helmholtz (dalga) denklemi.
2. Hafta  DÜZLEMSEL DALGALAR: Kayıpsız ortamda düzlemsel dalgalar, kayıplı ortamda düzlemsel dalgalar, cidar kalınlığı, gurup hızı, faz hızı.
3. Hafta  TRANSMİSYON HAT TEORİSİ: Transmisyon hatlarının alan analizi; genel transmisyon hattı eşitlikleri, transmisyon hattı parametreleri.
4. Hafta  TRANSMİSYON HAT TEORİSİ: Sonsuz transmisyon hatlarında dalga karakteristikleri. Sonlu transmisyon hatlarında dalga karakteristikleri.
5. Hafta  TRANSMİSYON HAT TEORİSİ: Sonlandırılmış kayıpsız transmisyon hattı, kayıplı transmisyon hatları. Transmisyon hatlarında yansımalar
6. Hafta  TRANSMİSYON HAT TEORİSİ: Yansıma katsayısı ve gerilim duran dalga oranı, transmisyon hatlarında güç ifadeleri
7. Hafta  TRANSMİSYON HAT TEORİSİ: Smitt abağı, Smitt abağında admitans.
8. Hafta  TRANSMİSYON HAT TEORİSİ: Smitt abağı uygulamaları
9. Hafta  EMPEDANS UYUMLAMA: Tek saplama, çift saplama, paralel ve seri saplamalar için analitik çözümler.
10. Hafta  EMPEDANS UYUMLAMA: Smith abağı ile tek saplama, çift saplama, paralel ve seri saplamalar için uygulamalar.
11. Hafta  TRANSMİSYON HATLARI VE DALGA KLAVUZLARI: TEM, TE ve TM dalgaların genel çözümleri; enine elektromanyetik dalgalar, enine manyetik dalgalar, enine elek
12. Hafta  TRANSMİSYON HATLARI VE DALGA KLAVUZLARI: Dikdörtgen kesitli dalga klavuzları; dikdörtgen kesitli dalga klavuzlarında TM dalgalar, dikdörtgen kesitli d
13. Hafta  TRANSMİSYON HATLARI VE DALGA KLAVUZLARI: Dairesel kesitli dalga kılavuzu; dairesel kesitli dalga klavuzlarında TM dalgalar, dairesel kesitli dalga
14. Hafta  MİKRODALGA REZANATÖRLER: Rezonatörlerin uyarımı, dikdörtgen kesitli rezenatörler, rezenatörlerde kalite faktörü.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
67
 Ödev
0
0
 Uygulama
5
33
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
166
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Doç. Dr. Nursel AKÇAM )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ynursel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ynursel@gazi.edu.tr)