GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Communication Systems II/EEE442
Dersin Adı: Communication Systems II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Örnekleme prosesi, darbe modulasyonu ve dijital modulasyon temellerini anlamak
Enformasyon teoretik analizlerin temelini anlamak ve yüksek kalite haberleşme için kullanılan hata-düzeltme kodlarının kullanımını öğrenmek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüze-yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma
2. Hafta  Rastsal proseslere giriş, olasılık, rastsal değişkenler, istatsitiki averajlar, rastsal değişkenlerin transformasyonları
3. Hafta  Rastsal süreçler, durağanlık, ortalama, kovaryans ve korelasyon fonksiyonları, ergodiklik, rastsal proseslerin lineer filtrelerden transmisyonu, güç spektral yoğunluğu, Gaussian prosesler ve gürültü, gürültünün özellikleri
4. Hafta  Örnekleme prosesi, darbe genlik modulasyonu, zaman-bölmeli çoğullama, darbe konum modulasyonu
5. Hafta  Kuantalama, darbe-kod modulasyonu, PCM’de gürültü efektleri
6. Hafta  Bazbant darbe gönderimi, uyumlu filtre, ISI’dan dolayı hata oranı, ISI olmaması için Nyquist sinyalleme
7. Hafta  İlişkili seviye kodlama, M-PAM, gecikme-hattı eşitleme, adaptif eşitleme, geri-besleme eşitleme, göz diyagramı
8. Hafta  Dijital geçirgen-bant haberleşme için transmisyon modeli, Gram-Schmidt dikleştirme, sinyallerin geometrik anlamlandırılması
9. Hafta  Korelatör bankaları, sinyallerin gürültü içinde koherent belirlenmesi, maksimum-yakınlık dekoderi
10. Hafta  :Vize sınavı
11. Hafta  Maksimum-yakınlık dekoderinin hata oranı, korelasyon almacı, korelasyon almacı ve uyumlu filtrelerin denkliği, bilinmeyen fazlı sinyallerin belirlenmesi, dijital modulasyon tekniklerinin hiyerarşisi, koherent ikili PSK, koherent ikili FSK
12. Hafta  Koherent QPSK, koherent MSK, GMSK, M-FSK
13. Hafta  Koherent-olmayan dik modulasyon, koherent-olmayan ikili FSK, diferansiyel faz-kaydırmalı anahtarlama, M-ary modulasyon, bandgenişliği verimliliği
14. Hafta  Enformasyon teorisine giriş. Karşılıklı enformasyon ve kapasite tanımları. Kesikli hafızasız ve sürekli kanalların kapasitesi
15. Hafta  Hata kontrolü kodlamasına giriş. Lineer blok kodları, döngüsel kodlar ve konvolusyonel kodlar. İlgili kodlama ve çözme algortitmaları
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
4
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
2
8
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
15
2
30
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Özgür ERTUĞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (htt:/w3.gazi.edu.tr/~ertug)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ertug@gazi.edu.tr)