GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Medical Imaging Systems/EEE462
Dersin Adı: Medical Imaging Systems
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Tıbbi görüntüleme sistemlerinde kullanılan görüntü oluşturma tekniklerini bilir
Bir görüntüleme sisteminde kullanılan görüntü elde etme yönteminin incelenmesi sonucunda yeni tasarımlar için gerekli bilgilere sahiptir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çok boyutlu işaret işleme.
2. Hafta  X-ışınlı cihazlar: Röntgen tüplerinin çalışma prensipleri. Fluoroskopi yöntemleri ve DSA görüntüleme sistemleri.
3. Hafta  Bilgisayarlı Tomografinin çalışma prensipleri: Görüntü oluşturma matematiği, ART tekniği.
4. Hafta  Ters yansıma (backprojection) tekniği. Katlama ve Fourier dönüşümü yaklaşımı.
5. Hafta  Bilgisayarlı Tomografide tarama ve görüntü işleme yöntemleri.
6. Hafta  Nükleer tıp ve gama kameralar: Gama kameraların çalışma prensipleri. Fotoçoğaltıcı tüpler ve Sintilasyon kristali. Dedektörler ve yönlendiriciler.
7. Hafta  Pozitron yayılım tomografisinin fiziksel prensipleri ve kullanım alanları.
8. Hafta  Ultrasonografinin matematiksel temelleri ve tıpta kullanımı.
9. Hafta  Arasınav
10. Hafta  Ultrasonografide A,B ve M mode görüntüleme. Dokuların ultrasonik özellikleri.
11. Hafta  MR görüntüleme sistemlerinin fiziksel prensipleri: Enerji seviyeleri, Larmor frekansı.
12. Hafta  T1-T2 dengesel durumu, Dönü yankı tekniği, Çoklu yankı tekniği, Gradyan alan.
13. Hafta  Görüntüleme teknikleri: Kesit seçimi, Frekans kodlama, Faz kodlama.
14. Hafta  İki farklı noktanın görüntüsünün elde edilmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
37
 Ödev
3
16
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
37
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
5
8
40
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. İrfan Karagöz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~irfankaragoz/CVs/Irfan/index_tr.htm)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (irfankaragoz@gazi.edu.tr)