GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Probability and Statistics/EEE209
Dersin Adı: Probability and Statistics
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Rassal değişkeni tanımlar.
Olasılık yoğunluk fonksiyonu kavramını tanımlar ve problem çözümünde kullanır.
Beklenen değer, varyans ve standart sapma hesabı yapar.
Parametre kestirimi yapar.
Hipotez testi yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Olasılığın tanımı, örnek uzay ve olay, geometrik olasılık, olasılığın temel aksiyomları, sonlu olasılık uzayları.
2. Hafta  Koşullu olasılık,koşullu olasılık aksiyomları, çarpım kuralı,koşullu olasılık ile ilgili bazı özellikler.
3. Hafta  Bağımsız olaylar, tam bağımsızlık, toplam olasılık formülü, ağaç diyagramları, Bayes Teoremi.
4. Hafta  Rassal değişken, Sürekli ve kesikli rassal değişken tanımları, kesikli rassal değişkenlerin olasılık dağılımı ve olasılık fonksiyonu.
5. Hafta  Sürekli rassal değişkenlerin olasılık dağılımı ve olasılık yoğunluk fonksiyonu.
6. Hafta  Kesikli ve sürekli rassal değişkenlerin dağılım fonksiyonları, dağılım fonksiyonunun özellikleri.
7. Hafta  Beklenen değer,varyans ve standart sapma kavramları, beklenen değer ve varyansın özellikleri.
8. Hafta  Kesikli olasılık dağılımları: Düzgün (tekdüze), Bernoulli, Binom, Hipergeometrik.
9. Hafta  Kesikli olasılık dağılımları:geometrik, Pascal (negatif binom dağılım), Poisson.
10. Hafta  Sürekli olasılık dağılımları: Düzgün (tekdüze), Üstel, Normal (Gauss).
11. Hafta  İstatistiğin tanımı, temel kavramlar: Yığın, parametre, örnek, örnekleme, tam sayım, örnekleme türleri.
12. Hafta  Örnekleme dağılımı, merkezi limit teoremi.
13. Hafta  Nokta tahmini, aralık tahmini (güven aralığı).
14. Hafta  Hipotez testleri, testin gücü, bağımsızlık testi, uygunluk testi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
4
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
132
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Araş.Gör. Dr. Funda ERGÜN YARDIM)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/fundaergun)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (fundaergun@gazi.edu.tr)