GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Logic Circuit Design/EEE104
Dersin Adı: Logic Circuit Design
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sayısal sistemlerin uygulamadaki ve bilgisayar mimarisindeki önemini kavrar
Sayısal sistemde kullanılan sayı sistemlerini ve aritmetik işlem devrelerini bilir,
Bole cebri aritmetiğinin temel teorem ve aksiyomlarını kavrar,
Temel lojik kapı elemanlarının işlevleri ve mimarisini bilir,
Temel Lojik kapı devreleri ile lojik fonksiyonları gerçekleştirme becerisine sahiptir
Temel saklama elemanlarının içyapılarını ve işlevlerini bilir,
Tasarımda ihtiyaç duyulan değişik tip sayıcıların çalışmasını bilir ve kullanma becerisini kazanır,
Kombinasyonel ve ardışıl devre tasarım becerisine sahiptir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Bilgisayarlar ve sayısal sistemlere giriş
2. Hafta   İkili sistemler
3. Hafta   Boole cebri
4. Hafta   Mantık kapıları
5. Hafta   Boole fonksiyonlarının sadeleştirilmesi
6. Hafta   Karnough haritası, Dikkate alınmayan durumlar.
7. Hafta   Tablo yöntemi; ikili gösterimle ve ondalık gösterimle sadeleştirme
8. Hafta  Birleşik mantık: tasarım yöntemi
9. Hafta   Toplayıcılar, çıkarıcılar, kod çevirme, analiz yöntemi.
10. Hafta   Çok seviyeli VEDEĞİL devreleri, çok seviyeli VEYADEĞİL devreleri, özel-veya (XOR) ve eşdeğerlilik fonksiyonları
11. Hafta   MSI ve LSI ile birleşik mantık
12. Hafta   Kod çözücüler, çoğullayıcılar, sadece Okunan Bellek (ROM) Programlanabilir Mantık Dizisi (PLA).
13. Hafta   Senkron sıralı mantık tetiklenmesi, saatli sıralı Devrelerin Analizi. Durum indirgemesi ve tahsisi.
14. Hafta   Senkron sıralı bellek flip-flop uyarma tabloları, tasarım yöntemi,
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
91
 Ödev
3
9
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
128
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (1. Doç. Dr. Nursel AKÇAM )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ynursel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ynursel@gazi.edu.tr)