GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Communication Systems I/EEE441
Dersin Adı: Communication Systems I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngtilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Haberleşme sistemlerine giriş
Genlik ve frekans modülasyonu
Genlik ve frkenas modülasyonlarının gürültü altındaki performans analizi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüze-yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma
2. Hafta  Haberleşme sistemlerine giriş
3. Hafta  Fourier transformu, Fourier transformunun özellileri, Rayleigh enerji teoremi, zaman ve frekans arasındaki ters ilişki, Dirac delta fonksiyonu, periy
4. Hafta  Sinyallerin lineer sistemlerden transmisyonu, Hilbert trnasformu, sinyal zarfı, band-geçirgen sinyallerin kanonik taımlanması, band-geçirgen sistemler
5. Hafta  Rastsal proseselere giriş, olasılık teorisi, rastsal değişkenler, istaitksel averajlar, rastsal değişkenlerin transformasyonu
6. Hafta  Ratssal prosesler, durağanlık, ortalama, korelasyon ve kovaryans fonksiyonları, ergodiklik, rastsal proseslerin lineer filtrelerden gönderimi, güç spe
7. Hafta  Gaussian prosesler ve gürültü, gürültünün formları ve özellikleri, gürültü içinde sinyaller
8. Hafta  Genik modülasyonu, çift yan-bant bastırılmış taşıyıcı modülasyonu, yan-bantların filtrelenemsi
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Vestijiyel yan-bant modülasyonu, tek yan-bant modülasyonu, frekans translasyonu, frekans-bölmeli çoklu-erişim
11. Hafta  Açı modülasyonu, frekans modülasyonu
12. Hafta  Faz-kiliti döngü, FM’de nonlineer effektler, süperheterodin almaç
13. Hafta  CW modülasyon sistemlerinde gürültüye giriş, almaç modeli, DSB-SC almaçlarında gürültü analizi, SSB almaçlarında gürültü
14. Hafta  SSB almaçlarında gürültü, AM almaçlarında gürültü, FM almaçlarında gürültü, FM’de önvurgu ve artvugu filtreleme
15. Hafta  Sürekli-dalga sistemleri için almaçlar
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
4
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
2
8
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
15
2
30
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Özgür ERTUĞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http:/w3.gazi.edu.tr/~ertug)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ertug@gazi.edu.tr)