GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Radio Frequency Electronic Circuits/EEE458
Dersin Adı: Radio Frequency Electronic Circuits
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bir dizi RF cihazının çalışmasının altında yatan yarı iletken fiziği anlar
Bir dizi yarı iletken malzeme ve RF cihaz için bant diyagramlarını çizer ve bu cihazların akım-voltaj özelliklerini tahmin edebilir ve açıklayabilir
Doğru yük direncini kullanarak negatif diferansiyel direnci ve tasarım osilatör devrelerine sahip cihazları analiz eder
İki terminalli RF cihazının tasarımını ve özelliklerini anlar
Analitik ve grafiksel Smith Chart tekniklerini kullanarak hem dağıtılmamış bileşenler hem de dağıtılmış iletim hattı elemanları ile empedans eşleştirm
Yükselteç devrelerde kullanılan RF transistörlerinin stabilitesini değerlendirir ve karşılık gelen net ağları tasarlar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  RF spektrumuna giriş ve uygulamalar
2. Hafta  Yarıiletken fiziğin önemli yönlerinin gözden geçirilmesi: bant yapısı, etkili kütle ve hareketlilik, kuantum kuyuları ve tünelleme
3. Hafta  İki terminalli cihazlar: transfer edilen elektron cihazları (Gunn diyotlar), IMPATT diyotları, varaktörler, PIN diyotları, tünel diyotları ve kuantum
4. Hafta  RF / mikrodalga uygulamaları için farklı transistör teknolojilerine genel bakış
5. Hafta  Koaksiyel, mikroşerit, eş düzlemli iletim hatları ve düzlemsel filtrelere giriş, iki portlu ağlar ve saçılma parametreleri
6. Hafta  Empedans uyumlama teknikleri (iki elemanlı L ağı, üç elemanlı uyumlama, Smith Chart ile tasarlama, iletim hattı uyumlama ağı)
7. Hafta  Saçılma parametrelerini (sabit kazançlı daire ve sabit gürültü çemberi) kullanarak RF transistörlü yükselteç tasarımı
8. Hafta  Kararlılık (Stabilite) değerlendirmesi ve stabiliteyi iyileştirme teknikleri
9. Hafta  Dengeli amplifikatörlere ve dağıtılmış amplifikatörlere giriş
10. Hafta  RF vericiler ve alıcılar
11. Hafta  Gürültü ve gürültü şekilleri
12. Hafta  Mikserler ve modülatörler
13. Hafta  Intermodülasyon ve dinamik aralık
14. Hafta  Yükselteç doğrusallaştırma teknikleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
67
 Ödev
2
33
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
138
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Erkan AFACAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/e.afacan , http://w3.gazi.edu.tr/~e.afacan/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (e.afacan@gazi.edu.tr)