GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Electrical Motors and Drives/EEE434
Dersin Adı: Electrical Motors and Drives
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Elektrikli sürücü sistemlerinin sağladığı kolaylıklar hakkında bilgi sahibidir.
Doğru akım motorları, asenkron motorlar ve fırçasız AA motorların hız denetim ilkelerini bilir.
Doğru akım motorları, asenkron motorlar ve fırçasız AA motorlar için hız denetiminde kullanılan güç elektroniği devre yapılarını bilir ve bu devreleri
Doğru akım motorlarında modelleme ve benzetim çalışmaları yapabilir.
DA motorları için basit bir denetleyici tasarlayabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Elektrikli sürücü kavramı. Sürücü sistem tanımı ve sürücü sistemlerin bileşenleri.
2. Hafta  DA motorlarına genel bir bakış. Serbest uyarmalı ve sürekli mıknatıslı DA motorların kalıcı durum ve dinamik analizi.
3. Hafta  Durum denklemleri ile modelleme. Transfer fonksiyonları. Endüvi ve uyarma devreleri üzerinden kontrol.
4. Hafta  Faz denetimli DA motor sürücüleri. Temel ilkeler ve topolojiler.
5. Hafta  Kıyıcı denetimli DA motor sürücüleri. Temel ilkeler ve topolojiler.
6. Hafta  Sürekli mıknatıslı DA motorları için denetleyici tasarımı.
7. Hafta  Asenkron motorlara genel bir bakış. Hız denetim ilkeleri.
8. Hafta  Asenkron motor sürücüleri (gerilimle denetim): Temel ilkeler
9. Hafta  Asenkron motor sürücüleri (frekansla denetim): Temel ilkeler
10. Hafta  Eviriciler: 6-basamaklı ve Darbe Genişlik Modülasyonlu eviriciler
11. Hafta  Senkron motorlara genel bir bakış. Hız denetim ilkeleri.
12. Hafta  Fırçasız DA motorları ve Sürekli Mıknatıslı AA motorlar ve sürücüleri.
13. Hafta  Tek fazlı asenkron motorlar
14. Hafta  Adım motorları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
35
 Ödev
3
5
 Uygulama
6
25
 Projeler
1
15
 Pratik
0
0
 Quiz
4
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. M. Timur AYDEMİR )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/~ugur , www.gazi.edu.tr/~aydemirmt)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aydemirmt@gazi.edu.tr)