GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Optoelectronics/EEE414
Dersin Adı: Optoelectronics
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Işığın doğasını anlama
Fiziksel optik ve fiber optikteki problemlerin tasarımı ve analitik çözümü
Foto-detektör, LED, Lazer ve Güneş hücrelerinin nasıl çalıştığını anlama ve inter-ferometers, basit görüntü sistemleri, fiber optik serbet uzay haberl

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Işığın Doğası Kavramı Tanıtımı: Dalga denklemi, Kırılma indisi, Grup ve faz hızları, Pointing vektörü
2. Hafta  Işığın Doğası Kavramı Tanıtımı: Snell kanunu, Fresnel denklemleri, optiksel rezonatörler, Optiksel tünelleme, koherentlik, Kırınım
3. Hafta  Yarı-iletken bilimi ve ışık yayan diyotlar: Yarı-iletken fiziği, pn eklemler
4. Hafta  Yarı-iletken bilimi ve ışık yayan diyotlar: Işık yayan diyotlar ve çeşitleri
5. Hafta  Uyarımlı yayım yapan cihazlar: optiksel yükselteçler ve lazerler: Uyarımlı ışık yayımı, foton yükseltme (amplifikasyon) ve optiksel yükselteçler
6. Hafta  Uyarımlı yayım yapan cihazlar: optiksel yükselteçler ve lazerler: Gaz lazerler, lazer diyotlar, kuantum kuyulu cihazlar
7. Hafta  Arasınav 1
8. Hafta  Foto-detektörler ve görüntü sensörleri: pn eklemli foto-diyot, pin foto-diyot, Çığ diyotu
9. Hafta  Foto-detektörler ve görüntü sensörleri: Farklı eklemli foto-diyotlar, Schootky eklemli foto-detektörler, foto-transistörler
10. Hafta  Işığın kutuplaştırılması ve kiplenilmesi
11. Hafta  Arasınav 2
12. Hafta  Yalıtkan dalga kılavuzları ve optic fiberler
13. Hafta  Yalıtkan dalga kılavuzları ve optic fiberler
14. Hafta  Foto-voltaik cihazlar: Güneş hücreleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
70
 Ödev
5
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
5
5
25
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
149
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğ. Üyesi Mehmet KARAKAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/mehmetkarakaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mehmetkarakaya@gazi.edu.tr)