GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Signals and Systems/EEE321
Dersin Adı: Signals and Systems
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sinyal ve sistem kavramlarını anlar.
Temel sistem özelliklerinin ve doğrusal zamanda değişmez sistemlerin ne anlama geldiğini anlar.
Periyodik sinyallerin Fourier serisi analizini yapabilirler.
Sürekli zamanlı ve ayrık zamanlı sinyallerin ve sistemlerin Fourier dönüşüm analizlerini gerçekleştirebilir.
Ayrık zamanlı sistemlerin z dönüşümü analizini yapabilir.
Farklı dönüşüm yöntemlerinin farklı kullanımlarını ve hangisini ne durumda uygulayabileceklerini bilirler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  GİRİŞ: Sinyal ve sistemlerin genel tanımı, sınıflandırmaları, mühendislikteki önemi, uygulama örnekleri.
2. Hafta  TEMEL KAVRAMLAR: Dönüşümler, temel sürekli ve ayrık-zamanlı sinyaller.
3. Hafta  TEMEL KAVRAMLAR: Sürekli ve ayrık-zamanlı sistemler ve bunların temel özellikleri.
4. Hafta  LTI SİSTEMLER: Modelleme, dürtü tepkisi, konvolüsyon kavramına giriş.
5. Hafta  KONVOLUSYON: Konvolusyon integrali ve toplamı ile sistem tepkilerinin hesaplanması.
6. Hafta  TÜREVSEL DENKLEMLER: Sürekli zaman, LTI sistemlerin türevsel denklemlerinin klasik ve dönüşüm yöntemleri ile çözümü.
7. Hafta  ARA SINAV I
8. Hafta  FARK DENKLEMLERİ: Ayrık-zamanlı sistemlerinin fark denklermleri ile modellenmesi ve bu tür sistemler için kullanılan analiz yöntemleri.
9. Hafta  FOURİER SERİSİ: Fourier serisi açılımının önemi ve sistem analizinde kullanılması
10. Hafta  FOURİER DÖNÜŞÜMÜ: Sistem analiz ve sentezinde Fourier dönüşümü yönteminin uygulanması.
11. Hafta  S DÖNÜŞÜMÜ: Sürekli-zamanlı sistemlerinin analiz ve sentezinde kullanılan S dönüşümü tekniğine giriş ve uygulamalar.
12. Hafta  Z DÖNÜŞÜMÜ: Ayrık-zamanlı sistemlerinin analiz ve sentezinde kullanılan Z dönüşümü tekniğine giriş ve uygulamalar.
13. Hafta  ARA SINAV II
14. Hafta  TRANSFER FONKSİYON: Sistemlerin transfer fonksiyonları ile tanımlanması ve özelliklerinin incelenmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
67
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
33
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
6
5
30
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
10
1
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (1. Prof. Dr. Özgül SALOR-DURNA )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (salordurna@gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (salordurna@gazi.edu.tr)