GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Analog Electronics I/EEE212
Dersin Adı: Analog Electronics I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yarıiletken, elektron ve boşluk kavramlarını anlar
P/n tipi katkılı ve katkısız yarıiletkenlerde taşıyıcı konsantrasyonu ve fermi enerji seviyelerini bulabilir
p-n eklemin termal denge durumunda ileri ve ters besleme çalışmasını inceleyebilir; potansiyel engeli, arıtılmış bölge, kaçak akım kavramlarını bilir
Doğrultucu, kırpıcı ve kıyıcı diyot devrelerini analiz edebilir
Doğru akım güç kaynağını oluşturan bileşenleri tanır
BJT’nin fiziksel çalışmasını anlar, BJT’li tek katlıyükselteçlerin analizini ve tasarımını yapabilir
FET’in fiziksel çalışmasını anlar, FET’li tek katlı yükselteçlerin analizini ve tasarımını yapar
Özel amaçlı diyotların (varaktör,tünel diyot, foto-diyot, LED, lazer) çalışma ilkelerini anlar
p-n-p-n anahtarlama devrelerini ve negatif dirençli mikrodalga elemanlarını tanır

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yarı iletkenlerde enerji bantları ve yük taşıyıcılar.
2. Hafta  Yarı iletkenlerde fazlalık taşıyıcılar.
3. Hafta  Denge durumlarında p-n eklemi. İleri ve ters beslemede p-n eklemi.
4. Hafta  Geçici ve A-C durumlar.
5. Hafta  p-n diyotların uygulamaları.
6. Hafta  Diğer p-n diyotlar. Metal yarı iletken eklemler.
7. Hafta  Alan-etkili tranzistörler. Alan-etkili eklem tranzistörler
8. Hafta  Alan-etkili MOS tranzistörler.
9. Hafta  BJT’de azınlık taşıyıcı dağılımı ve terminal akımları.
10. Hafta  BJT’lerin anahtarlanması.
11. Hafta  Opto-elektronik devre elemanları: Foto-diyotlar, LED’ler ve lazerler.
12. Hafta  Güç devre elemanları: P-n-p-n diyotlar, SCR ve IGBT.
13. Hafta  Negatif iletkenli mikrodalga devreler: Tunel diyotu, IMPATT diyotu ve Gunn diyotu.
14. Hafta  Entegre devrelere giriş.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
80
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
6
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
6
2
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
148
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Tuğba Selcen NAVRUZ , Dr. Öğr.Üy. Mehmet KARAKAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/web/selcen/ , websitem.gazi.edu.tr/site/mehmetkarakaya )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (selcen@gazi.edu.tr , mehmetkarakaya@gazi.edu.tr)