GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Foundations of Energy Systems/EEE331
Dersin Adı: Foundations of Energy Systems
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
1. Düşük gerilimli güç sisteminin modelleyebilir
2. Bu konudaki temel problemleri çözebilir
3. Güç sistemlerinde kullanılan cihaz ve malzemelerin karakteristikleri hakkında temel bilgilere sahiptir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1- Enerji sistemlerine giriş ve temel tanımlar ve cihazlar.
2. Hafta  2- Tek fazlı a.c. devrelerde güç hesabı (R, L, C, R-L, R-C, RLC devrelerde güç hesapları)
3. Hafta  3- Tek fazlı sistemlerde reaktif güç kompanzasyonu ve örnek problem çözümleri.
4. Hafta  4- Modern yüksek gerilim kapasitörlerin temel dizayn, yapılış ve kullanım özellikleri
5. Hafta  5- Üç fazlı sistemlere giriş akım ve gerilim fazörlerinin analizi.
6. Hafta  6- Üç fazlı sistemlerde bağlantı şekillerine göre (Üçgen-Yıldız) jeneratör, transformatör fazör analizleri.
7. Hafta  7- Üç fazlı sistemlerde üreteçlerle yüklerin bağlantı kombinasyonları ve güç analizleri.
8. Hafta  8- Üç fazlı güç sistemlerin tek hat gösterimleri ve güç transformatörleri.
9. Hafta  9- Güç kabloları ve pratik hesaplama yöntemleri.
10. Hafta  10- Düşük gerilimli güç sistemlerinde kısa devre hesaplamalarına giriş ve örnekler.
11. Hafta  11- Güç sistemlerinde sigortalar, kontaktörler ve kesiciler. Düşük gerilim sistemlerinde ölçüm metotları.
12. Hafta  12- Topraklama kavramı ve metotları. Dokunma ve adım gerilim hesaplamalarına giriş.
13. Hafta  13- Enerji sistemlerinde kararlılık ve akıllı şebekeler.
14. Hafta  14- Genel Tekrar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
67
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
33
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
130
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (1. Prof. Dr. M. Cengiz TAPLAMACIOĞLU , Doç. Dr. Süleyman Sungur TEZCAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~taplam/CVs/Cengiz/index_tr.htm , https://websitem.gazi.edu.tr/site/stezcan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (taplam@gazi.edu.tr , stezcan@gazi.edu.tr )