GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Analog Electronics Laboratory II/EEE313
Dersin Adı: Analog Electronics Laboratory II
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çok katlı yükselteç devresini kurabilir, gerilim kazancını, akım kazancını, giriş ve çıkış dirençlerini, alçak ve yüksek kesim frekanslarını ölçebilir
Kapasitif ve direkt kuplajlı devreleri kurar, yükselteç parametrelerini elde eder.
Darlington bağlantılı yükselteç devresinde kazanç, direnç ve frekans ölçümlerini yapar.
Fark yükseltecinin ortak ve fark modu bağlantılarını yapıp kazanç ölçümü yapar
İşlemsel yükselteç parametrelerini ölçer.
Negatif geri beslemeli işlemsel yükselteç devrelerini kurup, giriş çıkış karakteristiğini elde eder.
BJT ve FET’li geri besleme devresinde kazanç ve direnç ölçümlerini yapar.
Pozitif geri beslemeli işlemsel yükselteç devrelerinde çıkış sinyalini elde eder, devre elemanlarını değiştirerek frekans değişimini gözler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Laboratuar cihazlarının ve kullanımının hatırlatılması
2. Hafta  Kapasitif kuplajlı iki katlı BJT yükselteç devresinde gerilim kazancı, akım kazancı, giriş/çıkış dirençleri ve kesim frekansı bulma
3. Hafta  Kapasitif kuplajlı iki katlı BJT/FET yükselteç devresinde gerilim kazancı, akım kazancı, giriş/çıkış dirençleri ve kesim frekansı bulma
4. Hafta  Direkt kuplajlı iki katlı BJT yükselteç devresinde gerilim kazancı, akım kazancı, giriş/çıkış dirençleri ve kesim frekansı bulma
5. Hafta  Darlington bağlı yükselteç devresinde gerilim kazancı, akım kazancı, giriş/çıkış dirençleri ve kesim frekansı bulma
6. Hafta  Fark yükselteci ortak mod çalışması
7. Hafta  Arasınav haftası
8. Hafta  Fark yükselteci fark modu çalışması
9. Hafta  Sabit akım kaynakları
10. Hafta  İşlemsel yükselteç parametreleri
11. Hafta  Negatif ve pozitif geri beslemeli işlemsel yükselteç devreleri
12. Hafta  BJT’li geri besleme devresi ölçümleri
13. Hafta  Uygulama Sınavı
14. Hafta  Uygulama Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
17
 Ödev
0
0
 Uygulama
9
58
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
9
25
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
2
2
 Materyal tasarlama, uygulama
1
2
2
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
8
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
48
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Doç.Dr. Tuğba Selcen NAVRUZ , Dr.Öğr.Üy. Mehmet KARAKAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~selcen/ , https://websitem.gazi.edu.tr/site/mehmetkarakaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (selcen@gazi.edu.tr , mehmetkarakaya@gazi.edu.tr)