GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Analog Electronics Laboratory I/EEE214
Dersin Adı: Analog Electronics Laboratory I
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Elektronik laboratuarında bulunan osiloskop, sinyal üreteci, güç kaynağı ve multimetereyi tanır.
P-n eklem Si, Ge diyotların ve zener ve LED diyotların I-V karakteristiklerini çıkarır. Potansiyel engeli ve iletim direnci değerlerini bulur.
Kırpıcı ve kıyıcı devreleri kurup, giriş-çıkış karakteristiğini elde eder.
Tam dalga ve yarım dalga doğrultucu devreleri kurup, giriş-çıkış karakteristiğini elde eder.
Zener diyotlu kırpıcı ve regülatör devrelerini kurar, ölçümleri gerçekleştirir.
BJT’nin I-V karakteristiklerini çıkarır.
BJT devrelerinin sıcaklığa karşı kararlılığını test etmek için gerekli devreleri kurar ve en kararlı devreyi belirler.
BJT’li bir yükselteç devresinde; voltaj kazancı, akım kazancı, giriş ve çıkış direnci ölçümlerinin yapar.
FET’in I-V karakteristiklerini çıkarır, Vp ve IDSS parametrelerini bulur.
FET’li bir yükselteç devresinde; voltaj kazancı, akım kazancı, giriş ve çıkış direnci ölçümlerinin yapar. İncelediği devrelerin benzetimlerini yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Laboratuar cihazlarının tanıtılması
2. Hafta  Cihazların kullanımına yönelik uygulamalar
3. Hafta  p-n eklem diyot I-V karakteristiği çıkarma
4. Hafta  Kırpıcı ve kıyıcı diyot devreleri
5. Hafta  Doğrultucu diyot devreleri
6. Hafta  Zener diyot devreleri
7. Hafta  Arasınav haftası
8. Hafta  BJT I-V karakteristikleri
9. Hafta  BJT kararlılık analizi
10. Hafta  BJT yükselteç devresi
11. Hafta  FET I-V karakteristikleri
12. Hafta  FET yükselteç devresi
13. Hafta  Uygulama Sınavı
14. Hafta  Uygulama sınavı.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
17
 Ödev
0
0
 Uygulama
9
58
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
8
25
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
2
2
 Materyal tasarlama, uygulama
1
3
3
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
8
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
47
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Tuğba Selcen NAVRUZ , Dr.Öğr.Üy. Mehmet KARAKAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~selcen/ , https://websitem.gazi.edu.tr/site/mehmetkarakaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (selcen@gazi.edu.tr , mehmetkarakaya@gazi.edu.tr)