GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MİMARİ TASARIM-KENTSEL DONATI İLİŞKİLERİ (M/TS)/M3711
Dersin Adı: MİMARİ TASARIM-KENTSEL DONATI İLİŞKİLERİ (M/TS)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kentsel donatıların planlanması ve tasarımı konusunda bilgi verilerek, mimari tasarım ile ilişkisinin kurgulanmasının sağlanması.
Planlama problemlerini daha rahat çözebilmek, mimari ile etkileşimini kavrayabilmek Ulaşım, rekreasyon ve konut gibi fiziki sistemlerin analizini y
Yapılarla, içinde yer aldıkları kent ve kentsel mekanlar arasındaki ilişkilerin ve yapılaşma düzen ve kurallarının öğrenilmesi
Ulaşım, konut, ticaret ve hizmet merkezleri, eğitim, kültür ve eğlence merkezleri, sağlık birimleri, sanayi bölgeleri ile kentsel açık alan ve rekreas

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kent, planlama ve Kentsel donatı kavramlarının anlatımı, içerik ve farkları konusunda genel bilgi
2. Hafta  Ulaşım planlaması ( ulaşım ve yerleşme ilişkisi, türleri, taşımacılık , kent içi yolların sınıflandırılması, kavşak, yaya yolu ve otopark tasarımları
3. Hafta  Konut alanlarının planlanması, tasarımı etkileyen doğal ve yapay faktörler, topoğrafya, komşuluk ünitesi tanım ve açıklaması
4. Hafta  Ticaret ve hizmet merkezlerinin tipleri, etki alanları ve kademelenmesi, işlevi, erişilebilirliği ve diğer donatılarla ilişkisi
5. Hafta  1.vize
6. Hafta  Eğitim alanlarının yer seçim ve tasarım ilkeleri
7. Hafta  Sosyal ve kültürel donatı alanlarının yer seçimi ve tasarım ilkeleri, huzurevleri, kütüphaneler, tiyatrolar, gençlik merkezleri, müze ve camiler
8. Hafta  Sağlık kurum ve alanlarına yönelik yer seçimi ve tasarım ilişkisi, kadamelenmesi, ulaşım ve kent bütünü ile kurduğu ilişki
9. Hafta  Açık alanlar, rekreasyon ve kentsel yeşil alanların türleri, planlanması, konumlanma politikaları
10. Hafta  2.vize
11. Hafta  Kentsel yeşil alanlar (çocuk oyun alanları, spor alanları ve parklar) için yer seçim ve tasarım ölçütlerinin belirlenmesi
12. Hafta  Sanayi yer seçimi ve tasarım ilkeleri
13. Hafta  Kentsel dış mekanların tasarım ilkeleri, türleri, kapalılık dereceleri, meydan ve avlu biçimlenmesi, sokak, cadde ve yollarda algı kriterlerinin belir
14. Hafta  Mekansal kurgunun tasarım ilkeleri alt mekan oluşturması, geleneksel sistemler, insan ölçeği, kavranabilirlik yaratma ve sınırsızlığın giderilmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
2
24
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ulusal ve küresel bağlamda, düşünsel,söylemsel, kuramsal, olgusal,bilimsel, teknolojik ve estetik bilgileri mimari tasarım boyutunda bilir ve akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilir.X
2
İnsan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı düşünceyi, gerekli kavramları oluşturarak geliştirmiştir. Bu düşünceyi söylem - kuram ve pratik aşamalarında tasarım sürecini başarmakta kullanır.X
3
Araştırma yöntem ve tekniklerini bilir; bu teknikleri mimari tasarım konularında değer, potansiyel ve sorun değerlendirmesi yaparak araştırma tanımlamakta ve çözüm oluşturmakta kullanır.X
4
Mimari tasarım sürecinin eleştirel ve diyalektik bir yaklaşım gerektirdiğini bilir. Güncel yapı, mimar, kentsel gelişim ve dönüşümleri takip eder. Kendini güncel duruma göre yenileyip geliştirebilir.X
5
Tasarım sürecini bağımsız olarak yürütür. Elde ettiği verileri sentezleyerek ortak çalışma planlayıp, bu sorumluluğu alır. Ekip kurup, koordinasyon sağlayıp, yönetme becerisine sahiptirX
6
Geleceğe yönelik gerekli motivasyon ve öğrenme becerilerine sahiptir. Öğrenme gereksinimlerini belirler, plan yapar ve uygular.X
7
Ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili çok boyutlu bilgiler; ilgili yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiler, mimari tasarımın kurumsal ve etik değerleri bilinci ile tarihi, coğrafi, kültürel ve toplumsal bağlam içindeki yerine dair bilgilere sahiptir.X
8
Mimari tasarım bilgisini yapı bilgisi ile entegreli kullanır. Taşıyıcı sistem bilgisi ile birlikte yapıyı oluşturan tüm sistem ve malzemelerin, kullanım alan ve özellik bilgilerine hakimdir.Değişen ve dönüşen teknik ve malzeme bilgilerini takip edip, uygulayabilir. Elde ettiği verilere uygun sistem ve malzeme çözümleri geliştirebilir.X
9
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler; alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini yazılı , sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.X
10
Yerel, bölgesel, ulusal ve genel bazda mesleki konularda bilgi ve bilinç sahibi olur.X
11
İnsan haklarına ve temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı hareket eder. Doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; adalet bilinci ile hareket eder.X
12
Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincine varır.X
13
Sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği,afet güvenliği,engelli hakları, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı gösterir.X
14
Bilgisini; kavrayış ve becerileri ise bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon gerektiren almaşık mimari tasarım kararlarını gerektiren çözümlerin geliştirilmesinde kullanır.X
15
Bilgisayar ve teknolojik inovasyon ile ilgili yeterli altyapıya sahiptir, bu altyapıyı güncelleyebilir.Çözüm için gerekli verilerin toplanması ve elde edilen tasarımın sunumunda teknolojinin sunduğu olanaklardan faydalanırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Özlem Sağıroğlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/~osagiroglu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (osagiroglu@gazi.edu.tr)