GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRÜN ANALİZİ/ENT 473
Dersin Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRÜN ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Üretime yönelik CAD modeli çizme kabiliyeti
Parametrik modelleme prensiplerinden faydalanarak bilgisayar ortamı ile çok sayıda estetik ve mekanik arayışta bulunabilme yetisi
Malzeme, et kalınlığı ve strüktürel kararlar verilirken program eklentileri ve malzeme kütüphanesinden yararlanarak temel mühendislik verilerini kullanımı
Hızlı teknik resim geliştirme yetisi, genel teknik resim kurallarının pekiştirilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Programın çalıştırılması ve dosya formatları ,modelleme ve arşivleme prensiplerinin anlatımı; program arayüzü, parametrik çalışma prensibi.
2. Hafta  Temel fonksiyonlar ve işlem ağacı kullanımı ve pratiği. Katı komutlarına yönelik gıda ambalajı modellemesi. Ölçme komutları.
3. Hafta  Üretime yönelik örnek ürün modellemesi
4. Hafta  İleri katı komutlarına yönelik araç koltuk süngeri modellemesi.
5. Hafta  Yüzey modelleme tekniklerinin kullanılması ile kanal detaylarına sahip bisiklet lastiği modellemesi.
6. Hafta  Çok parçalı model çizimleri. Bu modellere ilişkin, hareket, tolerans, ağırlık ve hacim hesaplamaları.
7. Hafta  Vize sınavı
8. Hafta  Yivli yapılar, spiral modeller. Amortisör yayı ile PET şişe kapağı modellemesi.
9. Hafta  Montaj formatı ve standart montaj tiplerinin incelenmesi. Örnek üzerinden montaj kurulması.Circular ve linear component pattern kullanımı.
10. Hafta   İleri montaj tipleri ile montaj kurulması. Limitli ve sonlu hareket örneği
11. Hafta  Toolbox eklentisinin incelenmesi ve standart parça kullanımı ile mekanik montaj yöntemleri.
12. Hafta  Yivli kapak montajının teknik resimlendirilmesi.
13. Hafta  Statik, dinamik ve CFD analizlerin incelenmesi.
14. Hafta  Render, montaj dosyasında animasyon oluşturulması
15. Hafta  Final ödevinin değerlendirilmesi
16. Hafta  final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
6
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
4
5
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
87
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Endüstri Ürünleri Tasarımı temel alanında düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel, kültürel, yasal ve etik değerler konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. sssX
2
Kullanıcı odaklı tasarım çözümlerinde, araştırmaya dayalı, alanındaki kuramsal ve kavramsal bilgiyi kullanarak yaratıcı problem çözme becerilerini kullanır.X
3
Proje geliştirme sürecinde ürün kullanıcı ilişkisine dayalı olarak sürdürülebilirlik kriterleri çerçevesinde, ekonomi, pazarlama, tüketici davranışları, ergonomi, sosyal psikoloji bilgilerini kullanır.X
4
Kavramsal olarak geliştirdiği projelerde, disiplinler arası iletişime dayalı olarak mühendislik temelinde sonuçlara ulaşır, malzeme ve imalat yöntemlerini kullanır ve test eder.X
5
Geliştirdiği ürün fikrini, 2 ve 3 boyutlu görselleştirme tekniklerini de kullandığı görsel, yazılı ve sözlü sunum becerileri ile ifade eder.X
6
Alanında bir tasarım projesine bir ekip içerisinde dahil olur veya bağımsız olarak yönetir.X
7
Alanıyla ilgili çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda gerekli özgüven ve yetkinlikle yeni sentezler üretir, bireysel ve ortak sorumluluk alır.X
8
Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve uygular.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
10
En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği dijital teknolojileri etkileşimli olarak kullanır.X
11
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (1. Prof. Dr. Abdullah TOĞAY )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~atogay/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (atogay@gazi.edu.tr)