GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKLAM METİN YAZARLIĞI (SEÇ)/HIT-542
Dersin Adı: REKLAM METİN YAZARLIĞI (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Barbaros GÜRÇAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   bgurcay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Öğrencileri Reklamın Temel İlke ve Kavramlarını öğrenirler.
Reklam Ortamlarını (Basın, Radyo, TV, Açıkhava, Transit, İnternet vd.) ve Medya Planlama-Satınalmanın Yöntemlerini öğrenirler.
Reklam Dili ve Reklam Yazarlığının Temel Yöntemlerini öğrenirler. Basın İlanı, Radyo Spotu, Cıngıl ve TV Reklam Filmi Senaryosu Yazım Yöntemlerini öğr
Büyük Kampanya, Sosyal Sorumluluk Kampanyası ve Siyasal İletişim Kampanyası hazırlamayı ve uygulamayı öğrenirler.
Yaratıcı fikir, slogan, kurumsal kimlik ve marka yaratma süreç ve yöntemlerini öğrenirler.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim ve uygulamalar şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Reklam, Reklamın Temel Kavram ve İlkeleri. Reklamın Amaçları. Reklamın Fonksiyonları. Yaratıcı Yazarlık Egzersiz Çalışması
2. Hafta  Reklam Ortamları ve Özellikleri, Avantaj ve Dezavantajları. Yaratıcı Yazarlık Egzersiz Çalışması
3. Hafta  Reklam Dili. Reklam Yazarlığının Temel İlke ve Kuralları. Yaratıcı Yazarlık Egzersiz Çalışması
4. Hafta  Basın Reklamları: Gazete ve Dergi İlanları. Avantaj ve Dezavantajları. Basın İlanı Hazırlama Yöntemleri. Ödev: Basın İlanı.
5. Hafta  Basın İlanı: Uygulama.
6. Hafta  Radyo Reklamları: Avantaj ve Dezavantajları. Radyo Spotu ve Cıngıl Hazırlama Yöntemleri. Ödev: Radyo Spotu
7. Hafta  Radyo Reklamları: Uygulama
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  TV Reklamları: Uygulama
10. Hafta  Açıkhava Reklamları: Avanataj ve Dezavantajları. Türleri: Megaboard, Sabit Megalight, ADML, CLP, OD, Döner Kule. Ödev: Açıkhava Kampanyası.
11. Hafta  Açıkhava Reklamları: Uygulama
12. Hafta  Transit, İnternet ve diğer Reklam Ortamları: Özellikleri, Avantaj ve Dezavantajları. Ödev: Transit Reklamlar.
13. Hafta  Transit, İnternet ve diğer Reklam Ortamları: Uygulama
14. Hafta  Büyük Kampanya, Sosyal Sorumluluk Kampanyası, Siyasal İletişim Kampanyası: Özellikleri, Hazırlık ve Uygulama Süreçleri.
15. Hafta  Uygulama
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
3
0
 Uygulama
5
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
3
2
6
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X