GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İMAJ YÖNETİMİ (SEÇ)/HİT-822
Dersin Adı: İMAJ YÖNETİMİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Itır ERSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersin sonunda öğrenciler imaj, kurum kültürü ve bunların bileşenlerini tanımlayabilecektir.
İmaj oluşturma aşamalarını ve imaj türlerini değerlendirebileceklerdir.
Sektörel örnekler ve uygulamaları analiz edebileceklerdir.
Sosyal sorumluluk faaliyetleri ile imaj arasındaki ilişkiyi kurabilecektir.
Çeşitli örgütlerle görüşmelerde bulunarak uygulamalı çalışmalar yapmış olacaklardır.
Örgütlerin imaj çalışmalarını değerlendirebileceklerdir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İmaj Kurumsal İmaj Kavramları
2. Hafta  İmajın Çeşitleri
3. Hafta  Kurumsal Kimlik
4. Hafta  Kurum Kültürü
5. Hafta  Kurumsal İmaj Oluşumu ve Analizi
6. Hafta  Kurumsal İmajın Oluşumunda Etkili Olan Faktörler Görseller, Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri
7. Hafta  Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının İmaja Etkisi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  İletişim Faktörleri
10. Hafta  Kurumsal Reklam
11. Hafta  Sponsorluk
12. Hafta  İmaj Transferi
13. Hafta  İmaj Araştırmaları ve Sunumu
14. Hafta  İmaj Araştırmaları ve Sunumu
15. Hafta  İmaj Araştırmaları ve Sunumu
16. Hafta  Sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kurum Kimliği, Ayla Okay, Mediacat Yay. Kurumsal İmaj, Ömer Bakan, Tablet Yay. Cilalı İmaj Devri, Can Kozanoğlu, İletişim Yay.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Zorunlu staj yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
77
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X