GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYAYLA İLİŞKİLER (SEÇ)/HİT-722
Dersin Adı: MEDYAYLA İLİŞKİLER (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Esra İlkay İŞLER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/esra.isler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esra.isler@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Enformasyon toplamayı öğrenmek ve medya (basın, süreli yayınlar, radyo, TV, web) ile ilişki kurabilmek
Halkla ilişkiler uygulamacası adaylarının en temel araçları kullanarak (medya) uygulamaya dönük yetişmelerinin sağlanması







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  medyayla ilişkilere giriş
2. Hafta  Medya kavramı ve önemi, alternatif medya, medya türlerinin tartışılması, çalışılacak sosyal konunun seçimi
3. Hafta  medya türlerinin kullanımı, medya listesi ve medya planı, güçlü medya ilişkileri ekme ve sürdürme
4. Hafta  Örnek medyayla ilişkiler kampanyaları
5. Hafta  güncel toplumsal sorunların arasından bir konunun tartışılarak seçilmesi nasıl yaklaşılacağının belirlenmesi
6. Hafta  seçilen konuyu tüm yönleriyle araştırarak sunacak grupların oluşturulması ve konunun hangi medyalarda nasıl sunulduğunu inceleme
7. Hafta  Sınıfta konunun araştırılan bütün yönlerinin sunulması tıpkı bir ajans gibi çalışarak toplumun yararına ele alınan konunun farklı bir yaklaşımla medya
8. Hafta  ara sınav yerine bugüne değin yapılan çalışmaları içeren bir ödev teslim edilecektir.
9. Hafta  öğrencilerin konu bağlamında kendi ödev konularının ve seçtikleri medyaların saptanması
10. Hafta  öğrenciler medyada yayınlayacakları ödevlerini yazıp sınıfta diğer öğrencilerle tartışarak ödevlerini mükemmel hale getirmeye çalışacaklardır
11. Hafta  Öğrenci sunumları
12. Hafta  Öğrenci sunumları
13. Hafta  Sunumlar üzerine tartışmalar
14. Hafta  Sunumlar üzerine tartışmalar
15. Hafta  ödevlerin yayınlanması ve yayınlanan haberlerin, makalelerin getirilmesi
16. Hafta  ödevlerin yayınlanması ve yayınlanan haberlerin, makalelerin getirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  David Wragg, Michael Bland, Alison Theaker; Effective Media Relations; Kogan Page Business Books; 2nd edition (December 1, 2000). Breakenridge, Deirdre; The new PR toolkit : strategies for successful media relations; Upper Saddle River, NJ : Financial Times Prentice Hall, c2003. Ross, Dina Surviving the media jungle : a practical guide to good media relations; London : Mercury, 1990.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  araştırma, sunum, tartışma, uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
1
50
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X