GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKLAM TARİHİ (SEÇ)/HİT-532
Dersin Adı: REKLAM TARİHİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Gülcan Işık
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gulcanisik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gulcanisik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tüketim, tüketim kültürü kavramına tarihsel ve kuramsal açıklık getirebilme
Osmanlı'da tüketim kültürüne ilişkin detaylı bilgi sahibi olma
Osmanlı'da tüketim kültürünün doğuşu ve gelişimiyle birlikte ilk reklam uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
Cumhuriyet dönemine ilişkin tarihi bölümlendirmeler üzerinden tüketim kültürünün gelişimini bilme
Cumhuriyet dönemi reklam uygulamalarını öğrenme
Siyasal reklam konusunda teorik açılımlar kazanma
Türkiye'de siyasal reklam uygulamaları hakkında dönemsel bilgi sahibi olma


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze etkileşimle
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Reklama Giriş Reklam Kampanyaları
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tüketim kavramından hareketle Tüketim Kültürü analizi
2. Hafta  MODERN TÜKETİM KÜLTÜRÜNÜ HAZIRLAYAN ETMENLER VE MODERN TÜKETİM KÜLTÜRÜNÜN DOĞUŞU
3. Hafta  TÜKETİM AÇISINDAN MODERNLEŞME VE BATILILAŞMA
4. Hafta  OSMANLI TÜKETİM KÜLTÜRÜNÜN GENEL ÖZELLİKLERİ
5. Hafta  OSMANLIDA BATILI TÜKETİM KÜLTÜRÜNÜN BAŞLAMASI
6. Hafta  HAREKETLENME DÖNEMİ'NDE TÜKETİMİN GÖRÜNÜMÜ VE İLK REKLAM UYGULAMALARI
7. Hafta  DÖNÜŞÜM DÖNEMİ'NİN GENEL ÖZELLİKLERİ VE TÜKETİMİN ÖNCÜLLERİ
8. Hafta  Vize
9. Hafta  MODERNLEŞME VE BATILILAŞMA YOLUNDA YAPILAN YENİLİKLER
10. Hafta  TÜKETİM VE KADIN
11. Hafta  RADYONUN DOĞUŞU, GELİŞİMİ VE REKLAMA KATKISI
12. Hafta  CUMHURİYET’İN İLK DÖNEMİ REKLAM ÖRNEKLERİ
13. Hafta  SİYASAL REKLAM, DÜNYA'DA VE TÜRKİYE'DE GELİŞİMİ
14. Hafta  TÜRKİYE'DE SİYASAL REKLAM UYGULAMALARI ÖRNEKLERİ
15. Hafta  ÖDEV SUNUMLARI
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mustafa Orçan- Osmanlıdan Günümüze Türk Tüketim Kültür
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma-Sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
15
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
1
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X