GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
POPÜLER EDEBİYAT VE İLETİŞİM (SEÇ)/İLET- 612
Dersin Adı: POPÜLER EDEBİYAT VE İLETİŞİM (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet Can DOĞAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/doganm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  doganm@gazi.edu.tr, mehmetcandogan@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kültürün edebiyat eserleri aracılığıyla temsilini fark eder.
Yüksek edebiyat ile popüler edebiyat arasındaki farkları görür.
Popüler edebiyat ürünleri ile toplumsal durum arasında ilişkiler kurar.
Edebiyatı popülerleştiren iletişim kanalları ve bunların işleyiş biçimini bilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kültür Kuramları ve Kültür Çeşitleri
2. Hafta  Sanat ve Edebiyatın Değerler Düzeni
3. Hafta  Yüksek Edebiyat ve Popüler Edebiyat
4. Hafta  Farklı Kültürlerin Edebiyat Aracılığıyla Taşınması ve Temsil Edilmesi
5. Hafta  Genel Kültürü Temsil Eden ve İletişim Kanalları ile Taşınan Edebi Metinler
6. Hafta  Alt Kültürü Temsil Eden ve İletişim Kanalları ile Taşınan Edebi Metinler
7. Hafta  Uygulama
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Popüler Kültür ile Kitle Kültürünü Temsil Eden Edebi Metinler
10. Hafta  Edebiyat Sosyolojisi
11. Hafta  Yazar-Eser-Yayıncı Bağlamında Popülerleşme ve İletişim
12. Hafta  Edebiyatı Popülerleştiren İletişim Kanalları
13. Hafta  İlan ve Reklam Kampanyaları, Gazetelerin Kitap Ekleri, Kültür, Sanat, Edebiyat Dergileri
14. Hafta  Radyo, Televizyon ve Sinema
15. Hafta  İnternet Bağlantılı Bilgisayar ve Cep Telefonu, Kişisel İlişkiler ve Sözel Yaygınlaştırmalar
16. Hafta  Yıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Cemil Sena, Estetik-Sanat ve Güzelliğin Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1972. Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul, 1983. Mermi Uygur, İnsan Açısından Edebiyat, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985. Raymond Williams, Kültür, (Çev.: Suavi Aydın), İmge Kitabevi, Ankara, 1993. Ahmet Oktay, Türkiye’de Popüler Kültür, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. Enis Batur (Haz.), Modernizmin Serüveni, Yapı Kredi Yay., İstanbul, 1997. John Fiske, Popüler Kültürü Anlamak, (Çev.: S. İrvan), Ark Yay., Ankara, 1999. Gürsel Aytaç, Edebiyat ve Medya-Kitaptan Ekrana Edebiyat, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara, 2002. Şaban Sağlık, Popüler Roman Estetik Roman, Akçağ Yay., Ankara, 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap, alıştırma.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu dersin staj süreci yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
9
3
27
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
3
15
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
1
9
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X