GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜRESEL PAZARIN İLETİŞİMİ (SEÇ)/İLET 744
Dersin Adı: KÜRESEL PAZARIN İLETİŞİMİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe ve İngi
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd.Doç.Dr. Esra İlkay Keloğlu-İşler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/esra.isler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   esra.isler@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Küreselleşme ve küreselleşen dünyada pazarın iletişim araçları, teknikleri, 19.yydan 2000 lere gelinceye kadar küresel pazarın yapısı
Küresel pazarda iletişimcinin ve kullandığı araçların rolü, dünyadaki ve Türkiye’deki gelişmeler ve değerlendirmeler
alternatif ve eleştirel yaklaşımla küresel pazarın değerlendirilmesi, iletişim burada işlevsel olarak nasıl iş görür?






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş ve ders hakkında genel bilgiler
2. Hafta  bazı temel kavramlar: Sosyolojik ekonomik ve bilimsel anlamda evrim. Pozitivizm, organizma, denge, modernleşme, tek yönlü çizgisel gelişme
3. Hafta  Farklı zamanlardaki toplumsal değişme ve küreselleşme: toplum ve değişmede iletişimin rolü, sosyal evrime ve tarihsel materyalizme göre toplumsal deği
4. Hafta   Dünya savaşları ve modernleşme: propaganda ve propagandanın dönüşümü, uluslar arası iletişim ve modernleşmede iletişimin yeri.
5. Hafta  70 öncesi ve 70 sonrası modernleşme. Modernleşmeye karşı bağımlılık teorileri, modernleşmeye eleştiriler
6. Hafta  80 ler ve modernleşme, postmodernizm, UNESCO’nun çalışmaları
7. Hafta  90 lar ve pazarın daha da küreselleşmesi,
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  küreselleşmenin krizleri, kültür endüstrisinin medya yoluyla yaygınlaşması/tekeli, yerelin yeniden keşfi
10. Hafta   Postpozitivism pozitivizme karşı, ideolojinin ölümü endüstri toplumu ötesine geçiş, enformasyon toplumu ve eleştirisi
11. Hafta  Fukuyama ve tarihin sonu
12. Hafta  Bağımlılık ve karşılıklı bağımlılık
13. Hafta  Bağımlılık ve karşılıklı bağımlılık
14. Hafta  2000 ler beklenmedik ekonomik devler: Çin ve Hindistan.
15. Hafta  İletişim teknolojilerinin fason üretimi ve Türkiyenin durumu
16. Hafta  Final Sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Baudrillard, J. (2010) Tüketim Toplumu İstanbul: Ayrıntı. Berberoğlu B. (2008) Sınıfsal Yapı ve Toplumsal Dönüşüm İstanbul: Kawa. Boratav K. (2008) Türkiye İktisat Tarihi 1908-2007 Ankara: İmge Erdoğan, İ. (2000). Kapitalizm, Kalkınma ve Postmodernizm ve İletişim Ankara:Erk. Foerstel L. (2007) Gerçekler Nasıl karartılıyor Medya ve Savaş Yalanları İstanbul: Yordam. Kaya, R., ve Çakmur, B., (2010) Politics and the Mass Media in Turkey, Turkish Studies Vol.11, no:4, 521-537, December. Mattelard, A. (1996) İletişimin Dünyasallaşması İstanbul:İletişim Savran, S. (2008) Kod adı Küreselleşme 21.yyda emperyalizm İstanbul: Yordam. Törenli, N. (2004) Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme sürecinde Türkiye Ankara: bilim ve sanat.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  anlatım, tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
30
 Ödev
0
10
 Uygulama
0
60
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X