GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİL VE İLETİŞİM (SEÇ)/İLET 734
Dersin Adı: DİL VE İLETİŞİM (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Kemal İNAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kinal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kinal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci dilin ve dilbiliminin kavram ve kuramlarından hareketle iletişim süreçlerini açıklar.
Dil göstergelerini tanır ve kullanır.
Öğrenci dilbiliminin alt alanlarındaki kavramları, görüşleri ve çalışmaları iletişim açısından yorumlar, usul ve uygulama bağlantısını kurar






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim usulü ile yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön şartı yoktur.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili tavsiye şayan başka dersler yoktur.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişimim dayandığı esas: dil/lisan
2. Hafta  Dile, lisana dair görüş, düşünce ve anlayışlar
3. Hafta  Dilin dünyası, insanın dünyası
4. Hafta  Felsefî İçtimaî ve ruhî bakımdan dil/lisan
5. Hafta  İşlev bakımından dil/lisan
6. Hafta  İletişim vasıtası olarak dil/lisan
7. Hafta  Ara Yoklama
8. Hafta  İletişim sürecinin aslî unsuru olarak dil
9. Hafta  Sembolik form olarak dil,
10. Hafta  Dilin dönüşümü: ses, resim, görüntü ve işaret olarak dil
11. Hafta  Ödevlerin takdimi ve değerlendirmesi
12. Hafta  Ödevlerin takdimi ve değerlendirmesi
13. Hafta  Ödevlerin takdimi ve değerlendirmesi
14. Hafta  Ödevlerin takdimi ve değerlendirmesi
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Son Yoklama
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Doğan Aksan, (1978), Anlambilimi ve Türk Anlambilimi, Ankara, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları, 2. Baskı, 199 s. Alfred Jules Ayer, Dil, Doğruluk ve Mantık, Metis Yayınları, 152 s. Özcan Başkan, (1988), Bildirişim (İnsan-Dili ve Ötesi), İstanbul, Altın Kitaplar, 491 s, (2003), Multilingual Yayınları. John Condon, (1998), Sözcüklerin Büyülü Dünyası (Anlambilim ve İletişim)-, İstanbul, İnsan Yayınları. Arda Denkel, (1996), Anlam ve Nedensellik, İstanbul, Kabalcı Yayınevi. Ferdinand de Saussure (1980) Genel Dilbilim Dersleri I-II, TDK, Yayınları, Ankara Aktulum, Kubilay, Metinlerarası İlişkiler, Öteki Yayınları, Ankara, Mayıs 2000 Altuğ Taylan, Dile Gelen Felsefe,YKY,İstanbul , 2001. Noam Chomsky, Bilgi Sorunları ve Dil Bgst Yayınları Noam Chomsky, Doğa ve Dil Üzerine, Sözcükler Yayınları Noam Chomsky, Dil ve Zihin, BilgeSu Yayıncılık Edward S. Herman, Noam Chomsky, Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir, Minerva Yayınları Ludwig Wittgenstein,(20
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sınıf içerisinde, takrir yanında sorulu cevaplı tartışmalı öğretim şeklinde yürütülmektedir.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X