GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK EDEBİYATI- I/İLET 592
Dersin Adı: TÜRK EDEBİYATI- I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç Dr. Ersin ÖZARSLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  tp://websitem.gazi.edu.tr/site/ozarslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozarslan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Edebiyatında Nesir türünün doğuşu, seyri ve mevcut durumunun öğrenilmesi, kavranması ve hayata taşınması.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze takrir şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Örn: Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili başka ders yoktur.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Edebiyatta Nesir Türleri
2. Hafta  Türlerin Gelişmesi
3. Hafta  Roman ve Hikâye
4. Hafta  Hatırat, Deneme, Tenkid, Günlük, Gazetecilikle ilgili diğer türler
5. Hafta  Başlangıç Dönemi Türk Roman ve Hikâyesi
6. Hafta  Roman ve Hikâyenin Gelişmesi
7. Hafta  Edebiyat-ı Cedide Romancıları ve Romanları
8. Hafta  Ara yoklama
9. Hafta  Millî Edebiyat romancıları ve Romanları
10. Hafta  Cumhuriyet devri romancıları ve romanları 1923-1950
11. Hafta  Cumhuriyet devri romancıları ve romanları 1950-1980
12. Hafta  Cumhuriyet devri romancıları ve romanları 1980-2009
13. Hafta  Roman Tahlil ve Değerlendirmeleri
14. Hafta  Roman Tahlil ve Değerlendirmeleri
15. Hafta  Roman Tahlil ve Değerlendirmeleri
16. Hafta  Son Yoklama
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler Kenan Akyüz, Modern Türk edebiyatın Ana Çizgileri Mehmet Kaplan Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlileri Tahir Alangu, Cumhuriyetten Sonra Hikaye ve Roman (3 cilt, 1959-1965) M. Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimattan Cumhuriyete İnci, Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, İstanbul, 2001 Selahattin Hilav, Edebiyat Yazıları Okunması gereken belli başlı roman ve hikâyeler sınıfta seçilecektir.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sınıf içerisinde, takrir yanında sorulu cevaplı tartışmalı öğretim şeklinde yürütülmektedir.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
9
3
27
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
3
15
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
1
9
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X