GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜRESEL EKONOMİ POLİTİK (SEÇ)/İLET-852
Dersin Adı: KÜRESEL EKONOMİ POLİTİK (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr.Mısra Sözer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  misra@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler küreselleşme ve ekonomi politik kavramlarını öğrenecektir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüzyüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Küreselleşme
2. Hafta  Çok uluslu şirketler ve Küresel sistem
3. Hafta  Çok Taraflı yatırım anlaşması
4. Hafta  Küresel işbirliği ve uyum örgütleri IMF,Dünya Bankası,GATT,Dünya Ticaret Örgütü
5. Hafta  Yeni Ekonomi
6. Hafta  Yeni Ekonomi ve Elektronik Ticaret
7. Hafta  Yeni Ekonominin İktisadi Etkileri
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Yeni Ekonomi Ve İktisat Politikaları
10. Hafta  Tarım Toplumundan Bilgi Toplumuna Dönüşüm
11. Hafta  Makro Ekonomi Politikalarındaki Eksen Kayması
12. Hafta  Kapitalizm,Krizler ve Alternatif Kalkınma Politikaları
13. Hafta  Küreselleşme olgusu ve Türkiye Ekonomisinde 1980 Dönüşümü
14. Hafta  1970 sonrası Türkiye Ekonomisinde Küreselleşme Evreleri
15. Hafta  Genel Tekrar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Küreselleşme ve Ulus Devlet,Gülten Kazgan. Küreselleşme Sürecinde Yeni Ekonomi Ve İktisat Politikaları,İbrahim Güran Yumuşak-Cemil Erarslan-Yüksel Bayraktar. Küreselleşmenin Ekonomi Politiği,Mehmet Dikkaya-Deniz Özyakışır. Küreselleşme,Abdullah Özdemir-Mümin Eser. Yeni Ekonomi,Bahadır Akın. Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi,Erinç Yeldan. Öğrenen EkonomiTürkiye,Zeynep Karaçor. Küresel Ekonomi Politik,Mim Kemal Öke. Küreselleşme Üzerine,Georgo Soros.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
2
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X