GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİM VE PROPAGANDA (SEÇ)/İLET-832
Dersin Adı: İLETİŞİM VE PROPAGANDA (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Tuğba Asrak Hasdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ahtuba
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tubahasdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Propaganda içeriğini analiz etme yetisi kazanmak
Propaganda mesajını kodlama tekniklerini öğrenme
Siyasal propaganda kampanyası ve bileşenlerini tasarlama yetisi kazanmak






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim biçiminde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişim Çalışma ve Uygulamaları İçinde Propaganda-Giriş
2. Hafta  Propaganda, Semboller ve Yaratılan Dünyalar: Bir Görsel Malzeme Olarak “Wag the Dog” Filminin İzlenmesi
3. Hafta  Propaganda konusunda temel yaklaşımlar ve tanımlar
4. Hafta  Kamuoyu ve Propaganda
5. Hafta  "Kitle Toplumu", "Kültür Endüstrisi" ve Propaganda
6. Hafta  1. Dünya Savaşı Sürecinde Bazı Propaganda Uygulamaları
7. Hafta  2. Dünya Savaşı - Bir Örnek Olarak Hitler Almanyası ve Propaganda
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Savaş Sonrası Dönemde Yeniden Yapılanma Politikaları ve Propaganda: Bir Örnek Olarak Marshall Programı Filmleri
10. Hafta  Siyasal Rejimler ve Propaganda-Kapitalist Dünyadan Diğer Örnekler
11. Hafta  Siyasal Rejimler ve Propaganda- Sovyetler Birliği'nden Örnekler
12. Hafta  "Kamu Diplomasisi" ve Propaganda
13. Hafta  Seçim Kampanyaları ve Propaganda
14. Hafta  Propaganda Konusunda Çeşitlemeler-Öğrenci Sunumları
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bektaş, Arsev (2002). Siyasal Propaganda –Tarihsel Evrimi ve Demokratik Toplumdaki Uygulamaları, İstanbul Bağlam. Milburn,Michael A. (1998). So
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X