GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SÖZLÜ VE YAZILI KÜLTÜR (SEÇ)/İLET-822
Dersin Adı: SÖZLÜ VE YAZILI KÜLTÜR (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ersin Özarslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozarslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozarslan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sözlü ve yazılı kültürün fark ve ilişkilerini idrâk etmek, bunlaın iletişim ortamında icra ve istifade zeminlerini irdeleme, tahlil ve sorgulamak








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim usulü ile yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Talebe Okuması gereken metinleri vaktinde okumuş olarak sınıfa gelecektir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili tavsiye şayan başka dersler yoktur
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kitle Haberleşmesinde Sözün Yeri ve Önemi
2. Hafta  Sözlü Kültürün İnsan Hayatına Getirdikleri
3. Hafta  Sözlü Kültür Cemiyetleri, Sohbet Medeniyeti ve Söz
4. Hafta  İlimle İrfan Arasında Söz ve Sözün Değeri
5. Hafta  Sözlü ve Yazılı Kültürün Malzemesi ve İcra Zeminleri
6. Hafta  Kültürü Yüklenen ve Taşıyan Söz: Destanlar, Atasözleri ve Deyimler
7. Hafta  Sözün Kültürü- Söze Dayalı Kültür Kurumları: Semaî Kahveleri, Âşıklık Müessesesi, Âşık Kahveleri
8. Hafta  Ara Yoklama
9. Hafta  özün Kültürü- Söze Dayalı Kültür Kurumları: Meddahlık, Orta Oyunu ve Tuluat
10. Hafta  Sözlü Kültürün Yazılı Kültüre Dönüşmesi: Çift Kahramanlı Aşk Hikâyeleri
11. Hafta  Kültürün Kaydı: Yazılı Kültür, Kitap ve Dünyası
12. Hafta  Yazılı Kültürün İnsan Hayatına Getirdikleri
13. Hafta  Sözlü Kültürün Bugünkü Kullanım Alanları ve İletişim
14. Hafta  Yazılı Kültürün Bugünkü Kullanım Alanları ve İletişim
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Son Yoklama
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  SANDERS, Barry, (1999), Öküzün A’sı - Elektronik Çağda Yazılı Kültürün çöküşü ve Şiddetin Yükselişi,Çeviren: Şehnat Tahir, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 236 S. KÖPRÜLÜ, M. Fuad , (1966), "Âşık Tarzı'nın Menşe' ve Tekâmülü", Edebiyat Araştırmaları, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları, s. 195-238 KÖPRÜLÜ, M. Fuad , (1966), “Türk Halk Hikâyeciliğine Ait Maddeler-Meddahlar", Edebiyat Araştırmaları, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları, s. 361-412. DÜZGÜN, Dilaver, (2008), Erzurum’da Kahvehaneler ve Âşık Kahvehanesi Geleneği, Erzurum: Aktif Yayınevi BERK, Engin (2007) Yazınsal İletişim ve Halkla İlişkiler, İstanbul: Yeni İnsan Yayınları; 108 s. Behçet Mahir ve Anlatmaları CÜNDİOĞLU,Dücane, Sözlü Kültür'den Yazılı Kültür'e Anlam'ın Tarihi, İstanbul: Kaknüs Yayınları ZİMMERMANN, Dieter, (2001), Yazınsal İletişim, Çizgi Kitabevi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Sınıf içerisinde, takrir yanında sorulu cevaplı tartışmalı öğretim şeklinde yürütülmektedir.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
9
3
27
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
3
15
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
1
9
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X