GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYE EKONOMİSİ (SEÇ)/İLET-752
Dersin Adı: TÜRKİYE EKONOMİSİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr.Mısra Sözer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/misra
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  misra@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı İmparatorluğu'ndan Cumhuriyet'e Kadar olan dönemde ekonomik yapıyı anlar.
1923-1929 açık ekonomi koşullarındaki inşa dönemi gelişmelerini öğrenir.
1930-1939 devletçi sanayileşme döneminin özelliklerini bilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüzyüze eğitim şeklinde yürütül mektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı İmparatorluğu'ndan Cumhuriyet'e Kadar olan dönemde ekonomik yapı
2. Hafta  1923-1929 liberal dönem
3. Hafta  1930-1939 devletçi sanayileşme dönemi
4. Hafta  1940-1945 2. dünya savaşı yıllarındaki ekonomi
5. Hafta  1946-1961 yıllarında türkiye ekonomisi
6. Hafta  1962-1979 içe dönük bağımlı genişleme
7. Hafta  1980-1990 24 ocak kararlarıyla başlayan dönem-
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  1990-2000 yılları
10. Hafta  2000'den günümüze Türkiye Ekonomisi
11. Hafta  Sektörel alanda gelişmeler:Tarım
12. Hafta  Sanayii
13. Hafta  Kamu Maliyesi
14. Hafta  Bankacılık alanındaki gelişmeler
15. Hafta  AB ve Dış ticaret
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türkiye Ekonomisi,Hüseyin Şahin. Türkiye Ekonomisi,Rıdvan Karluk. Türkiye Ekonomisi,Cihan Dura. Türkiye İktisat Tarihi,Korkut Boratav. Türkiye Ekonomisi,Yakup Kepenek-Nurhan Yentürk.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım.Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
82
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X