GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AB VE KÜLTÜR POLİTİKALARI (SEÇ)/İLET-742
Dersin Adı: AB VE KÜLTÜR POLİTİKALARI (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ahmet ÇİFTCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aciftci
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aciftci@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bütünleşme (entegrasyon) kavramını ve yararlarını öğrenmek; kültür kavramını ve toplum hayatındaki değerini kavramak
AVrupa Konseyi va Avrupa Birliği'ni tanımak
Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri öğrenmek
Kitle iletişim araçlarının bütünleşmedeki işlevlerini öğrenmek





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön şartı ya da eş şartı bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Kitle İletişim Hukuku
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bütünleşme (entegrasyon) kavramı ve yararları; entegrasyon tür ve şekilleri
2. Hafta  Avrupa'da bütünleşme hareketleri
3. Hafta  Uluslararası kuruluşlar ve organları
4. Hafta  Avrupa Konseyi ve Avrupa Birliği, tarihçeleri ve organları; Avrupa Topluluklarından Avrupa Birliği'ne.
5. Hafta  Türkiye'nin Avrupa Konseyi ve Avrupa Birliği ile ilişkileri
6. Hafta  Kitle iletişim araçlarının işlevleri
7. Hafta  Kültür kavramı; Kitle iletişim araçlarının bütünleşmedeki rolü ve işlevi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Avrupa Birliği'nin organları ve başlıca politikaları, Avrupa Konseyi'nin kültür ve medya politikası; ifade hürriyeti
10. Hafta  Avrupa Sınırötesi Televizyon Sözleşmesi
11. Hafta  Avrupa Birliği'nin kültür ve medya politikası
12. Hafta  Görsel-İşitsel Medya Hizmetleri Yönergesi
13. Hafta  Farklı dil ve lehçelerde yayıncılık
14. Hafta  Türk medya mevzuatının Avrupa Konseyi ve Avrupa Birliği medya politikası ve mevzuatına uyumlaştırılması (Acquis communautaire)
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- İçel, K./Ünver, Y.: Kitle İletişim Hukuku, Beta yayınevi, İstanbul-2012; 2- Çiftci, Ahmet: Uluslararası Hukuk Açısından Radyo ve Televizyon Hukuku, Ankara-1999; 3- Çiftci, Ahmet: Farklı Dil ve Lehçelerde yayın Hukuku, Gündüz Yayınevi, Ankara-2007; 4- Machet, E./Robillard, S.: Televizyon ve Kültür (çev. Erol Mutlu), TRT Kurumu Yayını, Ankara-1999.;
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
73
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X