GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYA VE TOPLUMSAL TEMSİL (SEÇ)/İLET-722
Dersin Adı: MEDYA VE TOPLUMSAL TEMSİL (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Sedat BOZKURT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ders sonunda öğrencilerden Günümüz toplumlarında medyanın yeri ve rolü Toplumsal temsil ve medya ilişkisi üzerine bir kavrayış geliştirmeleri bekle








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   II. Dünya Savaşı sonrası çağdaş toplumların yapısında meydana gelen değişmeler
2. Hafta   II. Dünya Savaşı sonrası çağdaş toplumların yapısında meydana gelen değişmeler
3. Hafta   II. Dünya Savaşı sonrası medyanın gelişimi
4. Hafta   Toplumsal hareketler, temsil ve medya ilişkisi
5. Hafta   Küreselleşme sürecinde çağdaş toplumların yapısı
6. Hafta   Bu yıllarda medyada yaşanan dönüşüm
7. Hafta   Toplumsal ilişkilerde medyanın artan etkisi
8. Hafta   Sınav haftası
9. Hafta   Medya ve toplumsal temsil üzerine temel tartışmalar
10. Hafta   Toplumsal ilişkilerin dolayımlanmasında medyanın rolü
11. Hafta   Toplumsal gruplar ve medya ile ilişkileri
12. Hafta   Çeşitli toplumsal grupların medyada temsil ediliş biçimleri
13. Hafta   Çeşitli temsil çalışmalarından örnekler ve tartışmalar
14. Hafta   Genel değerlendirme
15. Hafta   Genel değerlendirme
16. Hafta   Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   İmançer Takımcı, Dilek (ed.) (2010). Medya Temsilleri, Ankara:Nobel Baştürk Akça, Emel (ed.) (2007). Kimlik, Medya ve Temsil, Ankara:Nobel
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
9
3
27
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
3
9
 Okuma Faaliyetleri
4
3
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
3
2
6
 Rapor hazırlama
4
1
4
 Sunu hazırlama
3
1
3
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X