GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLETİŞİMİN EKONOMİ POLİTİĞİ (SEÇ)/İLET-652
Dersin Adı: İLETİŞİMİN EKONOMİ POLİTİĞİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, iletişimin bir ekonomik atmosferde yaşadığını ve ekonomik dünya görüşünün belirlediği koşullarda bir toplumda yaşadığını kavrar.
İletişimle ilgili her türlü yapılanma, var olan ekonomi politik ortama uygun belirlenir.
İletişim bir üst yapı kuruluşudur ve bunu belirleyen alt yapının incelenmesi bu dersin amacıdır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişim ve ekonomi politik: Giriş
2. Hafta  Toplumun sahip olduğu ekonomik atmosferde yaşayan medya.
3. Hafta  Ekonomi politiğin tarihsel gelişimi: Platon, Aristo.
4. Hafta  İskolastik çağ: St Thomas Aquinas
5. Hafta  Aydınlanma Çağı: Rönesans-Reform ve burjuva sınıfıyla şekillenen yeni dünya.
6. Hafta  Yeni dünyayı açıklama girişimleri: W. Petty, D. Hume.
7. Hafta  Değişen toplumun, değişen egemenleri: Toprak aristokrasisi ve sermayedarlar.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Zenginlikte, bölüşümde uçurumlar ve ilk eleştriler: (St. Simon, S. Sismondi, C. Prodhon, L. Blanch)
10. Hafta  İkinci bir dünya teklifi: Sosyalizm..
11. Hafta  Bilimsel Sosyalizm ve Karl Marx: kapitalizmin analizi ve eleştirisi
12. Hafta  Sosyalizmin bir uygulaması olan komünizmin 1990’ larda çöküşü ve tek kutuplu dünya.
13. Hafta  Kapitalist sistemin dinamizmi: Çözümler. (Sendikalar, sosyal güvenlik v.s)
14. Hafta  Kapitalistik yeni yapılanma: Neo-liberal politikalar.
15. Hafta  AB ve yeni dünyada iletişim düzeni.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Haluk SELMAN, 'Ekonomik Düşünceler Tarihi'(Ders Notları) Ankara 1999 - Alev SÖYLEMEZ; 'Media Ekonomosi' Haberal Vakfı Yayınları Ankara 1998
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
79
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlararası ilişkileri açıklar.X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis eder.X
3
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri ifade eder.X
4
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.X
5
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları etkili kullanır.X
6
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.X
7
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.X
8
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.X
9
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili çalışmalar yapar.X
10
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında bilgiye ulaşma yollarını bulabilir.X
11
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuram, yöntem ve teknolojileri takip eder.X
12
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarabilir.X
13
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.X
14
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.X